Шефът на производството на BMW Милан Неделкович в интервю за Autonews твърди, че BMW вече има предимство пред Tesla с новите си големи батерийни клетки и новата архитектура на бъдещите си електрически коли, наречена Neue Klasse. проде шефът на баварците основната причина е, че BMW ще намали наполовина цената на батериите за електрически автомобили с новите си клетки. Новата подобрена литиево-йонна батерия ще има 30% увеличение на енергийната ефективност и скоростта на зареждане. Производствените разходи ще са с 50% по-ниско от сегашните.

Новите цилиндрични батерийни клетки на BMW са с диаметър 46 милиметра и са подобни на бирени кутии. BMW ще работи с две различни височини на батерията, едната от 95 милиметра, а другата от 120 мм. Батериите имат по-ниско съдържание на кобалт в катода, докато анодът има повече силиций от днешните батерии. Планът е да се използва голяма част от рециклирани материали и да се намалят емисиите на въглероден диоксид с 60 процента в сравнение с днешните батерии.

Новата платформа на баварците Neue Klasse за електрическите коли ще намали производствените разходи в сравнение с днешните автомобили BMW, които са изградени на хибридна платформа, която може да носи както двигатели с вътрешно горене, така и електрически мотори. Neue Klasse представлява както нов дизайн, така и нов начин за производство на електрически автомобили за BMW.