Правят поправки в закон, за да влязат в сила санкциите
Камерите на толсистемата вече могат да се използват за измерване на средната скорост на движение. За целта е разработен специален софтуер, съобщи Георги Темелков - шеф на толуправлението.
Чрез него ще се засича времето, за което превозното средство се е придвижило между два измервателни пункта с камери. Така ще става ясно дали има превишение на разрешената скорост за движение. Данните се обработват в контролен център, използват се 295 камери, обясни по БНТ Темелков.
Глоби обаче все още не се налагат. Предстояло да се направят промени в Закона за движение по пътищата, с които санкциите да влязат в сила. Имало консенсус между парламентарни партии те да бъдат приети.
Покритието на камерите е в цялата страна 24 часа в денонощието. В момента се извършва сертифициране на системата за засичане на средна скорост от Българския институт по метрология. По време на изпитването било установено, че от 250 преминаващи превозни средства около 45 били в нарушение и се движели със средна скорост от 120 километра в час при разрешена 90 километра. Системата била интегрирана и с МВР, митниците и НАП.
От Института з а пътна безопасност обаче посочват, че не е ясно дали МВР ще има капацитета да обработи постъпващата информация за нарушители от системата за средна скорост. Според експертите по-ефективно щяло да бъде използването на по-евтини камери, които да четат екостикерите на колите. Тези на толуправлението снимали номерата и на колите, но ако са зацапани, нямало да може да се установи кой е нарушителят. Ако пък два автомобила се движели на малка дистанция един зад друг или лек автомобил е закриван от по-голямо превозно средство, тогава системата можело изобщо да не отчете кога е минало дадено превозно средство през рамката с камерите.