Германски шофьор от Карлсруе вече е изминал почти 2 милиона километра със своята Tesla Model S. Той иска да докаже, че е-мобилността е подходяща за всекидневна употреба.

Хансйорг Фон Геминген кара електрическа кола от екологични убеждения. 60-годишният германец е много често зад волана. Неговата Tesla Model S, произведена през 2013 г., вече е изминала повече от 1,9 милиона километра. Купува колата втора ръка с изминати няколко десетки хиляди километра.

Средно германецът изминава около 600 километра на ден. Често по магистралата, но рядко с повече от 120 км/ч. Не шофира заради работата си, защото бившият фермер има достатъчно пари, за да не трябва никога повече да работи. "Всъщност не правя нищо друго освен да шофирам. Това е моето хоби", казва германецът.

Първата батерия на Model S издържа 402 000 километра, втората 670 000, а третата 505 000. Сега неговата Tesla е изминала 150 000 километра с четвъртата си батерия. Само 8 процента от оригиналния обхват на тази батерия е изхабен досега, така че вероятно ще издържи още дълго време.

Оказва се, че слабото място на Model S не са батериите, а електрическите двигатели. Фон Геминген е сменил досега 13 електромотора. Въпреки че Tesla замени всички дефектни двигатели безплатно, германецът се оплаква, че от компанията никога не разкриват какви проблеми са имали и все още имат двигателите на този модел.

Нов комплект гуми се монтират на всеки 50 000 километра. Той не знае колко му е коствало приключението досега. Германецът получава безплатно електричество чрез така наречените Supercharger станции на американския производител, като един от първите клиенти на марката.

Следващата цел на Фон Геминген е да подобри рекорда за най-дълъг пробег с една кола всички времена. Засега той се държи от вече починалия американец Ърв Гордън. Той изминава общо 5,2 милиона километра със своето Volvo P1800.