"Майкрософт" значително е увеличил през годината капацитета на облачната си платформа "Азур" (Azure) в Германия и планира да го удвои до началото на 2024 г., предадоха ДПА и БТА.
Според главния изпълнителен директор на "Майкрософт Германия" Мариане Яник приложенията с изкуствен интелект са основната движеща сила на този ръст. По думите й все повече германски производители ползват облачни услуги и изкуствен интелект. "Достъпът до мощни облачни услуги и ИИ са основна предпоставка за добро представяне на икономиката".
Като увеличава капацитета на "Азур" в Германия "Майкрософт" се стреми да задоволява нарастващото търсене, посочва Яник. Сред ползвателите на облачните услуги на компанията са "Байер" (Bayer), "Дойче бан" (Deutsche Bahn), "Дойче бьорзе" (Deutsche Borse), "Луфтханза" (Lufthansa), "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz), САП (SAP) и "Сименс" (Siemens).
В глобален план "Азур" се конкуририра с Ей Дабълю Ес (AWS) на "Амазон" (Amazon) и "Гугъл клауд" (Google Cloud), а на местно ниво с облачните услуги, предлагани от "Шварц груп" (Schwarz Group) и "Йонос" (Ionos).
"Майкрософт" планира до края на 2025 г. да започне да ползва само възобновяема енергия за центровете си за данни по цял свят. Облачните услуги са печеливши за компанията. През предходното тримесечие приходите растат с 13 на сто до 56,5 милиарда долара, а печалбата - с 27 на сто до 22 милиарда долара.