Audi е принудена да изтегли обратно за ремонт в сервизите 93 196 електрифицирани коли в Щатите. Евентуалният дефект при зареждане не поврежда автомобила, а домашната инсталация. При зареждане на батерията може да прегрее инсталацията, да се разтопи буксата и евентуално да възникне пожар.
Засега няма информация за тежки произшествия, но затова пък Audi получи 615 сигнала от клиенти, което в крайна сметка беше причината за разследването.
Audi казва, че проблемът не е забелязан сред потребители, които използват бавно зарядно устройство на 110-волтов контакт. Прегряване възниква при свързване към по-бързо зарядно устройство 220V/240V, по-известно като зарядно устройство от ниво 2. В къщи, където инсталациите не могат да понесат натоварването, могат да възникнат проблеми поради прекомерно нагряване на кабела. NHTSA (Национална администрация за безопасност на движението по пътищата) съобщава, че в някои случаи е възможно целият контакт да се стопи.
Твърди се, че проблемът е открит още през 2021 г. и след като е установено, че няма грешка в колите, Audi е поставил стикер на всички копия с предупреждение потребителите да проверят домашните си инсталации. Друг вариант бе впоследствие да се намали мощността на зареждане с до 50%.
С изтеглянето всички собственици ще получат нови кабели, оборудвани с температурен сензор, считано от второто тримесечие на следващата година.