Около 52 милиона коли може да бъдат изтеглени, ако американската агенция по безопасност NHTSA реши, че надувателите на въздушните възглавници на фирмата ARC са опасни и трябва да бъдат заменени. След скандалния случай с дефектното надуване на еърбеговете на Takata, това може да е второто най-голямо изтегляне в историята на автомобилната индустрия.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) проучва надувателите на въздушни възглавници, разработени и произведени от ARC Automotive в продължение на няколко месеца. Проблемът е, че газовете от помпата имат само един отвор за надуване на въздушните възглавници, така че ако нещо блокира този отвор, помпата може да се спука и да нарани хората в купето.
Преди няколко месеца агенцията призова автомобилните компании Ford, General Motors, Stellantis, Toyota, Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW, както и Tesla, Kia, Hyundai, Porsche и Maserati доброволно да изтеглят колите с потенциално дефектните възглавници, но производителите отказаха. Така NHTSA започна стъпки за принудително разпореждане за изтегляне. Автогигантите твърдят, че няма достатъчно доказателства, за да се наредят действия в такъв голям мащаб.
General Motors не е съгласен с първоначалното решение, че помпата е дефектна. Ford и самият производител ARC Automotive имат подобни аргументи.
От друга страна, GM вече изтегли около един милион Chevrolet Traverse, GMC Acadia и Buick Enclave моделни години 2014-2017 за обслужване само заради смяната на въздушните възглавници. Твърди се, че това е свързано с еърбеговете на ARC.
NHTSA основава изтеглянето на седем случая на сериозни наранявания или смърт поради спукване на помпата за надуване. В същото време тя признава, че е тествала общо деветстотин от възглавниците и нито една не е имала проблем. Компанията отрича това да е широко разпространен производствен дефект - в един от случаите чуждо тяло е причинило запушване и след това разкъсване на възглавницата, докато в другите е бил различен тип надуване или част, произведена от подизпълнител.
Ако властите наистина наредят изтеглянето, това ще означава общи разходи за автомобилните производители и компанията ARC за около 10 милиарда долара.