Известно е, че новата платформа на Stellantis с натриево-йонни батерии, която ще позволи по-достъпни или по-евтини електрически автомобили. Групата Stellantis обаче официално представи още една архитектура - STLA Large, гъвкава платформа, която ще бъде в основата на широка гама от автомобили за световните пазари в средния и по-висок клас. Създаден е за използване в електромобили, но ще се използва и за хибриди, както и за коли с двигатели с вътрешно горене. Първо ще бъде ооборудвана за северноамериканския пазар за марките Dodge и Jeep, а след това ще се използва в Alfa Romeo, Chrysler и Maserati. Между 2024 г. и 2026 г. общо осем автомобила ще бъдат пуснати на пазара с тази платформа.

STLA Large е проектирана с голяма технологична гъвкавост, така че предстоящите коли на тази платформа ще покриват широка гама: леки автомобили, кросоувъри и SUV. Електрическите архитектури от 400 и 800 волта не са задължителни. Също така, модулите, които включват двигателя, преобразувателя на мощността и редуктора, могат да бъдат конфигурирани с предно задвижване, на задните колела и 4х4.

Преобразувателят използва полупроводникова технология от силициев карбид за намаляване на загубите на мощност. Производителността на задвижването може да бъде подобрена през целия живот на автомобила чрез софтуерни актуализации. Автомобилите с платформа STLA Large ще имат страхотно представяне. Първоначално ще предлага опции за батерии с капацитет от 85 до 118 kWh и общ пробег от 800 км за седани с по-голяма батерия. Споменават се двигатели, които ще позволяват на автомобила да ускорява от 0 до 100 км/ч само за две секунди. Бързото зареждане ще добави до 4,5 kWh на минута към 800-волтовия батериен пакет.

Автомобилите с тази база ще бъдат много функционални, посочва Stellantis. Компонентите на платформата са опаковани, за да се увеличи максимално вътрешното и товарното пространство. Основните компоненти за комфорт и ефективност са проектирани да намалят консумацията на енергия и да увеличат обхвата.

ПОДД