Висшият окръжен съд на Щутгарт установи, че Mercedes-Benz умишлено е монтирал неоторизирани устройства за фалшифициране на нивата на емисии в някои дизелови модели.
Скандалът "Дизелгейт" , който изухна около разкритието, че автомобилните производители мамят, когато става въпрос за тестове за емисии, първо разтърси Volkswagen през 2015 г. и след това се разпространи и сред други компании.
Германската федерална асоциация на потребителските организации (VZBV) заведе дело през 2021 г., целящо да помогне на собствениците на определени дизелови автомобили на Mercedes да поискат обезщетение.
Така наречените дефектни устройства, инсталирани в колите, ги правят да изглеждат по-малко замърсяващи при лабораторни тестове, отколкото действително са на пътя.
Сред посочените причини за искане на компенсация са, че потребителите са платили повече за автомобил, който е рекламилан за по-икологичен и икономичен.
Дефектните устройства означават, че колите не отговарят на обещаните екологични стандарти.
След като скандалът бе разкрит, препродажната стойност на засегнатите автомобили спадна значително. Някои собственици също съобщават за намалена производителност и горивна ефективност, след като устройствата за повреда са били премахнати.
Случаят се отнася за различни модели, от серията Mercedes GLC и GLK. Съдът постанови, че устройствата са били умишлено инсталирани на някои, но не на всички модели.