Stellantis и Mercedes-Benz спряха изграждането на фабрики за батерии на строителните си площадки в Германия и Италия. Съвместният проект бе "замразен" главно заради забавянето на продажбите на електрически автомобили. Automotive Cells Company (ACC), има за цел да построи три завода за батерии в Европа на обща цена от 7 милиарда евро, започвайки с фабрика в Северна Франция, който вече е изграден и функционира. Другите фабрики трябваше да бъдат в Термоли в Италия и Кайзерслаутерн в Германия, пише Automotive News Europe.
ACC обяви, че трябва да проучи и разработи евтини батерии и ще потвърди своята нова рамка за развитие в края на 2024 г. или началото на 2025 г. Една от възможностите за завода в Кайзерслаутерн, който е бивш завод на Opel, е производството на евтини клетки с литиево-железен фосфат (LFP), според изпълнителния директор на ACC Ян Винсент.
Заводът трябваше да заработи до 2025 г. с пълен капацитет от 40 гигаватчаса, достатъчен за захранване на около 600 000 автомобила до 2030 г. и да наеме 2000 души, казват от ACC, но сега тези срокове са поставени под въпрос. Растежът на европейския пазар на електрически превозни средства се забави значително с високите лихвени проценти и намалените държавни субсидии.
Европейските производители на автомобили са под натиск от нарастващия износ от китайски компании, които използват LFP батерии в повечето случаи, като по този начин значително намаляват производствените си разходи. Stellantis също така се споразумя с китайската CATL да построи фабрика за производство на LFP батерии в Европа.