Докато ЕС е на път да наложи защитни мита до 38 процента върху китайските автомобили, за да защити своите производители, изследване на JATO Dynamics показва, че два от петте най-продавани електрически автомобила в Европа са от Китай. Важно е да се отбележи обаче, че това са модели на некитайсик марки, които обаче се произвеждат в страната. На второ място е Tesla Model 3 (със 7754 продажби, а веднага след него само с 20 по-малко пласиране бройки е новият Volvo EX30. В топ 10 е и кросоувъра MG4.  През май 2024 г. китайските автомобили представляват 19 процента от продажбите, което е с 6 процента повече от миналата година. 

През май броят на регистрациите на нови автомобили в Европа е намалял с 2,5% спрямо предходната година и възлиза на 1,09 милиона броя. Това обаче все пак е по-добре от годините след пандемията от Covid-19 през 2021 и 2022 г.

Фелипе Муньос, глобален анализатор в JATO Dynamics, отбеляза, че европейският автомобилен пазар се е възстановил само до 75-80% от обема си преди пандемията. В резултат на това много фабрики в Европа не работят с пълен капацитет, което дава на китайските производители уникална възможност да запълнят нишата със своите продукти.

През май MG изпревари Tesla в Европа. MG вероятно ще се съсредоточи върху автомобили с двигатели с вътрешно горене преди тарифите, докато подразделението за електрически превозни средства с батерии отбеляза спад в новите регистрации през май. 

Volkswagen остава най-продаваната марка през май, като T-Roc е най-популярният модел. Продажбите на новия Volkswagen Golf също са се увеличили с 30% спрямо предходната година.