Липсата на инвестиции в поддръжката и ремонта на жп линиите е основната причина за проблемите в железниците. Това заяви председателят на синдиката на железничарите Петър Бунев.
Министърът на транспорта Георги Гвоздейков поиска оставки в НКЖИ заради занижения контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата. По думите на Бунев изразът "занижен контрол" се ползва публично в моментите, в които трябва да се намери виновник.
"Когато на 20 години трябва да се направи ремонт, той не се прави заради липса на средства. Когато трябва да ти дадат 400 млн. за поддръжка, но ти дадат 100, естествено, че не се правят ремонти, че се просрочват, намаляват се скорости, кърпим и се стига до това положение".
Над 1300 са свободните работни места в железниците - с 1200-1500 лв. заплата трудно биха дошли специалисти, посочи още Бунев.
"Доста експерименти се направиха с ръководствата на БДЖ и НКЖИ. Изпълнителният директор трябва да е човек, който познава системата."
По думите му частните превозвачи са били най-много против приватизацията на БДЖ.
"БДЖ на два пъти се вади за приватизация и двата пъти не беше успешна. Не се яви желаещ да ги купи, защото се видя, че имаме 20 частни превозвачи и на тях ще им излезе по-евтино да си купят вагони и локомотиви, но БДЖ трябва да работи, защото без него те също нямаше да могат да работят".
Бунев се съмнява пътническите превози да минат през приватизация. "Това е една субсидирана услуга за обществото, която никога не е на печалба. Държавата е задължена да осигури транспорт на своите граждани", каза той пред БНТ.