За да подобрят лекотата на зареждане и обхвата на електрическите автомобили, производителите отдавна обмислят безжично зареждане. Volkswagen успя да постигне скорости малко по-ниски от сегашното поколение бързи зарядни устройства по магистралите.
Това е индукционно зареждане - технология, при която свързващият кабел се заменя от силово поле, разположено под автомобила и което презарежда батерията. Като смартфон или четка за зъби, но в по-голям мащаб. При безжичното зареждане времето за изчакване на червената светлина става време за зареждане. И ако технологията е интегрирана в асфалта, просто трябва да презареждате батерията, докато шофирате.
Volkswagen направи крачка напред благодарение на своя партньор - националната лаборатория в Оук Ридж в Щатите. Групата успя да зареди безжично Porsche Taycan до пикова мощност от 270 kW. Това е почти таванът, който този електрически автомобил може да поддържа (320 kW). Това е почти двойно повече от предишния рекорд, който беше 120 kW. Ако Porsche, оборудвано с магнитна бобина осем пъти по-мощна от обикновено между предните колела, остане включено в електрическата мрежа за десет минути, то отново ще бъде наполовина пълно. Разстоянието между поршето и магнитната намотка на земята е 12 сантиметра.
Тестовете обаче са проведени в лаборатория и следователно при идеални условия индуктивното зареждане страда от значителни загуби, което поставя под въпрос ефективността. И този въпрос изследователите твърдят, че са го решили. Загубата, свързана със сесията за ултрабързо зареждане на Taycan, би била само 5%. Окуражаващите резултати бяха приветствани от Volkswagen и двете страни казват, че сега ще проучат как да направят технологията достъпна за клиентите на достъпна цена.