В много европейски страни, включително Германия, стереотипният образ на таксито отдавна е бежов Mercedes-Benz седан или комби. Това обаче се промени драстично през последните години, като доминацията на Mercedes на пазара на таксиметрови услуги бързо избледня.
Новият лидер на германския таксиметров пазар е Volkswagen, основно благодарение на успеха на вановете Touran и Caddy. Дори Toyota сега продава повече таксита от Mercedes в Германия със специални версии на Corolla и RAV4.
Сривът в таксиметровия бизнес на компанията от Щутгарт е поразителен. В Германия продажбите на таксита на марката са се сринали със 71% между януари и август 2024 г. (497 бройки) в сравнение със същия период на 2023 г. (1730 бройки).
Делът на Mercedes на германския таксиметров пазар се е свил от доминиращите 52 процента през 2019 г. до 38 процента през 2023 г. Тази година данните сочат, че той ще падне до едва 13 процента, тъй като повече таксиметрови оператори се обръщат към други марки.
През 1896 г. Daimler изобретява модерното такси, като е първата компания, която оборудва фабрично кола с таксиметър. До края на 2010 г. Mercedes гордо подчертава своето "традиционно партньорство с таксиметровата индустрия".
Миналата година изпълнителният директор на Mercedes Ола Келениус обяви, че марката ще спре да предлага фабрично преработени модели таксита и повече няма да предоставя специални отстъпки на таксиметровите оператори. Той обясни решението така: "След задълбочено тестване и анализ на пазара, ние установихме, че нивата на продажби и монтаж в такситата не са достатъчно устойчиви."
Мениджър на Mercedes каза пред германския вестник Handelsblatt, че такситата "не отговарят на луксозните стандарти" на марката, добавяйки, че конкурентите BMW и Audi също избягват този сегмент. Основен фактор обаче е размерът на таксиметровия пазар в Германия. Годишно се регистрират само 6000-7000 нови таксита, което е малко в сравнение с 2,8 милиона продадени нови коли.
Mercedes ще продължи да предлага опции за услуги за лимузини, базирани на E-Class, но бъдещите конверсии на таксита ще трябва да се извършват от трети страни, което ги прави по-малко привлекателни за операторите от финансова гледна точка.