Слуховете за сближаване между Renault и Stellantis стават все по-настойчиви, като някои от тях говорят за сливане, други само за индустриално споразумение за намаляване на производствените разходи, особено при електрическите автомобили, пишат френски медии. Акциите на Stellantis на фондовия пазар претърпяха срив, затваряйки на -14,7%, най-ниското ниво от октомври 2022 г., след намаление до прогнозите за печалба през 2024 г.
Основният организатор на сливането между Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat) и Renault изглежда е френският президент Еманюел Макрон, като се има предвид, че френската държава държи 15% дял в Renault и 6,1% в Stellantis. Тази политическа връзка подчертава интереса на френското правителство да засили позициите на местните автомобилни компании.
Евентуалното сливане ще включва 15-те марки на Stellantis и марките Renault (общо 3 с Alpine), с 18 марки и фабрики, разпространени в световен мащаб. Лука де Мео, настоящият изпълнителен директор на Renault, може да застане начело на мега групата, докато кандидатурата на Карлос Тавареш изглежда по-малко вероятна, тъй като договорът му изтича през 2026 г. и той може да бъде заменен начело на Stellantis.
Хипотезата за сливане между Renault и Stellantis беше повдигната поради кризата в сектора, с необходимостта от сътрудничество за намаляване на разходите при производството на електрически автомобили и изправяне пред конкуренция от китайските коли. Сливането обаче би било небалансирано: Stellantis има капитализация от 68 милиарда евро и оборот от 190 милиарда, в сравнение с 10,5 милиарда и 53 милиарда на Renault.