Във Франция за първи път и година по-късно от планираното започнаха да монтират тестов участък на магистрала с ленти с иднуктивно зареждане ан електрочески автомобили. Това е двукилометрова отсечка от магистрала А10, която свързва Париж с Орлеан. През януари започна работа по инсталирането на индукционни панели, които ще захранват батериите на колите.
За да работи, всяко електрическо превозно средство ще трябва да бъде оборудвано със собствено индуктивно оборудване, като в мобилните телефони, намотка, която получава енергия от намотки, вградени в асфалта.
Ще бъдат тествани прототипи на различни видове превозни средства - автомобили, ванове, камиони и автобуси. Няколко потребители едновременно могат да таксуват едновременно на една и съща секция. Работата ще приключи през април 2025 г., според информация от компанията Electreon, която спечели търга през 2023 г. за внедряване на израелската технология.
Според проучване на френското правителство, насърчаващо развитието на тази електрическа пътна система (ERS), емисиите от трафика могат да бъдат намалени с 86% в сравнение с дизела. Ако тестването на този етап доведе до желания резултат, се очакват 5000 км трасета (дясна лента) до 2030 г. и 9000 км до 2035 г.