BMW си осигури патент за нова суперхибридна система. Тя съчетава суперкондензатор с традиционна батерия. Целта е да се постигне пълно зареждане само за една минута. Целта е да се ускори зареждането на електрически автомобили и плъгин хибриди.

Суперкондензаторът се различава от батерията по няколко начина и може да се зарежда и разрежда изключително бързо, когато е необходимо. Освен това може да достави много висока мощност за кратко време. Например болидите от Формула 1 използват подобни системи. Суперкондензаторите също могат да съхраняват енергия ефективно. Технологията вече се използва в автомобилната индустрия. Lamborghini Siаn FKP 37 използва суперкондензатор-хибридна технология. По-малки суперкондензатори също се намират в някои електрически автомобили. Това важи за модели на немски и южнокорейски марки. Въпреки това BMW прави технологията крачка напред с патентованата си комбинация.

Системата също така е проектирана да събира енергия. Това се постига чрез регенеративно спиране, при което кинетичната енергия се преобразува в електрическа, подобрявайки цялостната ефективност на системата. Според BMW има надежда за оптимизиране на системата. Потенциално може да се адаптира към други видове превозни средства. Автобусите и влаковете също се споменават за ползите от тази технология.