Mercedes-Benz се готви за "трансформация веднъж на 100 години", която ще промени автомобилния пазар, каза изпълнителният директор Ола Келениус на изложението в Шанхай. Трансформацията се движи основно от технологиите - дигитализация, нулеви емисии и автоматизирано шофиране.
Компанията, добави той, инвестира повече от всякога в технологии, иновации и продукти, за да бъде в крак с промените.
Преди автосалона в Шанхай Mercedes представи модела електрически автомобил CLA с удължено междуосие, предназначен за китайския пазар.
Пробегът на новия модел надхвърля 860 километра, което Келениус описа като най-голямата производствена офанзива през следващите три години.
Китайският пазар, посочи той, е изключително конкурентен и потребителите са по-предпазливи през последните две години.
Mercedes очаква консолидация сред множество производители на китайския пазар през следващите пет до десет години.
Подобно на много германски автомобилни производители, Mercedes изпитва затруднения през последните години поради конкуренцията от Китай и през първото тримесечие продажбите са спаднали със седем процента на годишна база.
Въпреки 10-процентния спад на продажбите в Китай през първото тримесечие, този пазар все още представлява повече от една трета от общите продажби на автомобили на Mercedes.
Печалбата на Mercedes Group е намаляла с повече от 28 процента миналата година спрямо предходната година и възлиза на 10,4 милиарда евро. Приходите са намалели с 4,5 процента и възлизат на 145,6 милиарда евро.
Тази година компанията очаква още по-големи пречки и по-малко печалби. Прогнозира се и лек спад в продажбите на леки автомобили. Миналата година Mercedes е продала общо 1,98 милиона автомобила.