Дъщерното дружество за автономна мобилност на Volkswagen и Uber обявиха стратегическо партньорство за внедряване на флот от хиляди изцяло електрически, напълно автономни ID. Робо таксита Buzz AD ще навлезат на много американски щатове през следващото десетилетие.

Очаква се тестването да започне по-късно тази година, като първото търговско пускане се очаква в Лос Анджелис през 2026 г. Робо такситата на Buzz AD ще разполагат с човек в салона, за да помогне за усъвършенстване на технологията и гарантиране на безопасността. 

MOIA, марка за автономна мобилност на Volkswagen, ще предостави своето интегрирано решение за автономно шофиране, което включва ID. Buzz AD и софтуерно базирана система за внедряване на платформата Uber.

"Volkswagen не е просто производител на автомобили. Ние оформяме бъдещето на мобилността и нашето сътрудничество с Uber ускорява тази визия", каза Кристиан Сенгер, главен изпълнителен директор на Volkswagen Autonomous Mobility. "Това, което наистина ни отличава, е нашата способност да комбинираме най-доброто от двата свята - опит в производството на големи количества с най-съвременни технологии и дълбоко разбиране на нуждите от градска мобилност."