Йордан Николов: Винаги трябва да се държи на доброто обслужване и на качеството на храната
Ресторант "Шери" в Благоевград посреща 270 гости само на терасата си. Във вътрешния салон и на алеята има места за още около 180 души. Заведението предлага разнообразното меню, съставено от традиционни и от международни ястия, има и сръбска скара. Голямо е и разнообразието от питиета.
През топлите дни na разположение на гостите е и лятната тераса. Заради големия й капацитет персоналът се увеличава с още 15 човека.
Иначе екипът е от шест сервитьори, 10 човека са в кухнята, има и трима бармани.
- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?
- Той ми идва като наследство. Заведението работи от 25 години, а аз съм на 27.
Израснах в него и след това продължих да работя за развитието му.
Баща ми е бил главен готвач в началото, работил е и в чужбина, така е решил да отвори собствен ресторант. Моите родители го създадоха, а в момента в него работи цялото ни семейство.
В началото тръгнахме с традиционна българска кухня. След това в Благоевград започнаха да навлизат различни ястия, като пилешко със сметана например. Подобни специалитети добавихме и ние в менюто си, а някои премахнахме.
- Кое е това, което най-много ви мотивира?
- Цял живот се стремим заведението ни да работи и да се движи нагоре. Доволните клиенти и оборотът те мотивират да продължаваш.
- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?
- Семейството ми, всички се грижим еднакво за заведението. Подкрепяме се.
- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?
- Изправяли сме се пред много трудности. Може би най-страшно беше, когато започнахме с един ремонт. Тогава излязоха непредвидени разходи и останахме без пари. Фирмата беше пред фалит, но се справихме, всичко отмина и продължихме напред.
Пак казвам - семейството ми, заедно успяхме.
- Какво научихте за тези години като предприемач?
- Да не се отказвам да експериментирам. Винаги трябва да се държи на доброто обслужване и на качеството на храната.
- Как си представяте своя бизнес след 5 години?
Проспериращ. В следващите пет години може би ще отворим още един обект и ще имаме още персонал. Малко е трудно да си го представя. Да сме живи и здрави и да съберем пари, тогава може да отворим още едно заведение.
*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.