Васил Влахов: Човек винаги трябва да учи, никога не е достатъчно това, което знаеш към момента

Магазин "Космос" се намира в центъра на Благоевград. Създаден е преди 15 години. На площ от около 200 кв. м клиентите могат да намерят хранителни продукти от всякакъв вид. Обслужването е възложено на екип от седем човека.

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?

- Първоначално имахме цех за закуски. Мястото преди това беше закусвалня и впоследствие го направихме магазин.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?
- Няма нещо, което за момента чак толкова силно да ни мотивира. Най-вече са клиентите. Стремим се да задоволим техните искания, пазара. Не толкова към оборота, но пък едното идва с другото.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?
- Бизнесът ни е семеен, занимаваме се с него с баща ми. Всички ангажирани са важни.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?
- Има моменти, когато бизнесът не върви. Това са моментите на криза или стагнация. Нашият бизнес не е толкова екстремен. Отначало беше нормално да има трудности, но всяко нещо с времето си. Постепенно нещата идват на местата си и в един коловоз.

- Какво научихте за тези години като предприемач?

- Човек винаги трябва да учи. Никога не е достатъчно това, което знаеш към момента. Независимо дали от клиентите, които определят пазара, трябва да се учи. Хубаво е човек да се запознава с новостите, по-големите вериги как се отнасят, какво въвеждат.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?

- Искаме да се разраснем. Това е целта - човек да не тъпче на едно място, да има развитие. Засега е малко трудно да отворим нов обект. Бизнес средата е нормална, но конкуренцията е голяма, а клиентите са едни и същи. Едно и също като се прави, човек се изморява. Ежедневието убива. Все пак трябва да се проучи средата, дали ще е доходоносен бизнес, за колко време ще се върне инвестицията. Иначе няма лошо човек да се развива.

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.