Председателят на Комисията за защита на потребителите инж. Димитър Маргаритов коментира подадени сигнали срещу хотел в Черноморец. Припомняме ви, че сигнали за нелоялна практика в него бяха получени в рубриката „Моята новина“, на Нова тв.
Според един от туристите, възглавницата, върху която е трябвало да спи, е била цялата в кръв. Някои хора пък са открили нахапани кюфтета сред храната, която им се предлага. Маргаритов съобщи в сутрешния блок на Нова телевизия, че сигнал за въпросния хотел е получен и в Комисията.
„Ние вече извършихме проверка в този хотел. Установихме, че това място за настаняване е най-ниско катигоризирано – така наречения апартамент за гости с една звезда. Проверката беше направена миналата седмица. Ще наложим санкция за нелоялна търговска практика може да достигне до 30 000 лева”, поясни той.
Димитър Маргаритов обаче подчерта, че такива случаи не трябва да слагат щампа върху цялостния туризъм у нас. Причината – Комисията за защита на потребителите е извършила около 3000 проверки по Черноморието и само в 7-8% от тях са констатирани нарушения.
„До няколко дни всичко това да бъде приключено със санкции – до 30 000 лева че са се рекламирали като хотел, а са само къща за гости. Когато предлагаш ол инклузив, трябва да имаш категоризация и на ресторанта. В такъв случай би се стигнало и до затваряне на обекта. За нарушения – липса на цени, може да наложим грубо от 1000 до 3000 лева”, категоричен бе Маргаритов. Потребителят трябва да формира съзнанието на европейски гражданин и веднага да ни сигнализира като Комисия за защита на потребителите, смята той.
„Имаме дежурни екипи, които в почивните дни проверяват сигнали, постъпили на телефон 0 700 111 22, както и на нашия сайт, където могат да бъде прикачван снимков материал. Имаме и приемни лятото по морето, а зимата – в планинските курорти”, каза още председателят на Комисията за защита на потребителите инж. Димитър Маргаритов.
„Извършваме проверки както по магазините, така и в интернет пространството. Следим за опасни стоки, учебните пособия. Най-вече следим за продажбите на лични карти и бележници. Върху тях има посочена цена и търговците нямат право да завишават цената или да задължават потребителите да ги купуват в комплект или само ако са с подвързия”, категоричен бе инж. Димитър Маргаритов.