Проектът за държавен бюджет предвижда увеличение на средствата за туристическа реклама с около 30%, като те достигат близо 11 млн. лв. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова в интервю за БНР.
„В момента туризмът е изведен като национален приоритет и на това се дължат рекордите, които отчитаме в сектора“, каза министър Ангелкова. Тя акцентира, че основна цел на Министерството на туризма е да разходва средствата за реклама максимално ефективно. „Мисля, че резултатите се виждат – с пъти по-малко средства, ние успяхме да сме конкурентни по отчетените ръстове“, каза министърът на туризма.
Тя коментира, че вече са започнали срещите с бранша за подготовката на Лято‘2017. „Това е нещо нормално за бизнеса – преговорите между хотелиерите и туроператорите започват обикновено още през октомври. Но в миналите години държавата се е включвала на един много по-късен етап, когато всичко е договорено и разпределено. Ние искаме да обърнем този подход и да участваме в процеса от началото до края, като се опитваме по всякакъв начин да подкрепим българския бизнес“, допълни Николина Ангелкова. По думите ѝ вече са проведени и срещи с големите туроператори като „Туи“ и „Томас Кук“, които прогнозират 30% ръст по техните програми за следващия летен сезон.
В навечерието на зимния сезон се наблюдава ръст на ранните записвания, но по-детайлно картината може да се коментира през декември и януари, отбеляза Николина Ангелкова. Тя потвърди предварителните прогнози за 4,5 – 5% ръст за целия зимен сезон. Засега се регистрира ръст от пазари като Русия, Великобритания, Ирландия, Румъния, Гърция, Сърбия, Македония и Израел.