Веригата маха говеждото и вече ще предлага само телешко. Управителят на "Билла България" Бойко Сачански опита метвурст от сурово телешко филе и свински врат
"Билла" стартира кампания за прясно българско месо във всички свои магазини. Над 90% от продуктите в категорията на свежото месо са български, заяви управителят на веригата Бойко Сачански. За да демонстрира качествата му той опита специалитети от сурово месо като метвурст, който се прави от прясно телешко филе и пресен свински врат. Сачански обясни, че заедно със семейството си веднъж седмично консумира сурова кайма или месо.
След 2 дни от веригата ще изчезне говеждото месо и то ще бъде заменено изцяло от прясно телешко, съобщи управителят на "Билла България". Това означава, че месото ще е само от животни на възраст до 12 месеца.
Всъщност при телешкото и пилешкото месо процентът на българската продукция в "Билла" е на практика 100%. Само при свинското, особено когато има продукт като бут в акция, количествата родно производство се оказват недостатъчни. Затова и тогава има известен малък внос от производители в Германия и Испания.
Част от кампанията са гаранциите от 238 сертифицирани "Билла" експерти, които контролират качеството на свежото месо в магазините. Те са завършили курс на обучение от Съюза на българската промишленост и имат удостоверения от Министерството на образованието. Веригата се ангажира и да предлага широк асортимент от свежо българско месо, който ще се обновява всеки месец с нов вид специалитет.
Посетителите на магазина на "Билла" на столичния бул. "България", където беше даден официалният старт на кампанията можеха да опитат още карпачо от прясно телешко бонфиле, стек "Тартар" от прясно телешко филе и пъдпъдъче яйце, както и чий кюфте от прясно телешко филе. Успех на кампанията, която цели и да подкрепи българските производители, пожела д-р Александрина Борисова, накалник отдел в дирекция "Контрол на храните" в Българската агенция по безопасност на храните.