Интересът дойде след скандалния патент за “еМаг” за черен петък
4 фирми са подали заявки за патент на словосъчетанието “черен уикенд”, сочи справка в регистъра на Патентното ведомство.
“Оптики Леонардо” са заявили на 2 декември, че искат да използват израза реклама на научни, оптични, животоспасяващи и други апарати. Фирмата е подала искане за марката “ЧЕРЕН УИКЕНД РАЗПРОДАЖБА”, както и изписването на латиница - BLACK WEEKEND SALE. Надписът е придружен и от изображение.
Търговецът на спортни стоки “Спорт Депо” е поискал патента за “Черен Уикенд” на 30 ноември. Дейностите, които са посочени, са услуги като абониране за вестници и телекомуникационни услуги, управление на програми за лоялни клиенти, бизнес мениджмънт на спортисти и други. Фирмата е поискала да патентова и словосачетанието “шопинг уикенд”. Подала е и две заявления за превода му на английски.
“Мебелна борса” ЕООД се е обърнала към Патентното ведомство на 17 ноември. Тя е посочила дейности като реклама и търговия с мебели.
Според искането словосъчетанието Черен уикенд ще се изписва с главни букви.
Софийската “Мега Оптик” ООД също е заявила патент за Black Weekend, под чието мото смята да извършва реклама и сделки за оптични стоки. Същата фирма е поискала от ведомството и правата върху съчетанието Black Weekend намаление.
Рекламният слоган започва да се използва първо в Америка през последната седмица на ноември. Под “черно” мото търговските обекти обявяват намаления на определени стоки.
Съревнованието между българските фирмите за патент на израза, който се използва при разпродажби, започна, след като стана ясно, че на 21 ноември румънската “Данте интернешънъл” - собственик на “еМаг” и “Фешън дейс”, е получила правата над израза черен петък на кирилица и латиница и изображенията му.
Заради скандалния патент през последната кампания в края на ноември редица търговци използваха други рекламни слогани, за да не плащат на румънците.
Още няколко компании са се обърнали към Патентното ведомство за патент, който съдържат вариации на словосъчетанието черен петък.