BMW отбеляза поредна година с рекордни за компанията продажби. През 2016 г. са доставени 2 003 359 автомобила по света, което представлява ръст от 5.3% спрямо 2015 г. Подобна е и ситуацията при Mini, която е продала 360 233 автомобила при ръст от 6.4%. Годината завършва с много добри резултати и за Rolls-Royce. От легендарната луксозна марка са продадени 4011 бройки (+6.0%). Почти същият ръст за 2016 г. има мотоциклетната марка на BMW - Motorrad (5.9%) при 145 032 доставки в целия свят.

Продажбите на BMW електрифицирани превозни средства за цялата 2016 г. надхвърля 62 000 екземпляра в световен мащаб. Със седем електрифицирани модела BMW Group е производителят с най-голямата гамата от иновативните автомобили днес. С разширяването на гамата с BMW Серия 5 и MINI Countryman Plug-in хибриди групата има за цел да достигне продажби от 100 000 електромобила през настоящата година.

В България BMW Group постига стабилен ръст през изминалата 2016 г. и запазва лидерската си позиция в премиум сегмента. За дванадесетте месеца на изминалата година компанията доставя 908 автомобила с марката BMW и реализира ръст от 0.5% спрямо 2015 г. При MINI, в годината преди смяната на един от най-популярните модели MINI Countryman, на българския пазар са реализирани 94 автомобила (-9.62%). Изключително успешно се представя групата на BMW Motorrad с 55 продадени единици и ръст от 10%.

По отношение структурата на националните продажби, с най-голям дял отново е BMW X5 със 17%, следван от BMW X1 (13%) и BMW X6 (10%). Новото BMW X4 реализира 8% от годишните резултати като същият резултат постига и BMW X3. При подробен анализ на продажбите на популярното BMW X семейство, BMW X5 представлява 30% от продажбите на SAV гамата на BMW Group България. Следва го BMW X1 с 23%, а на трето място се нарежда BMW X6 с 18%. BMW X3 реализира 15% от продажбите на Х семейството, а BMW X4 следва с 14%.

От BMW Group България отчитат сериозен ръст с продажбите на флагмана на марката – BMW Серия 7, (85 продадени лимузини, което представляват 9% от продажбите на компанията в страната). Годишните резултати за продадени автомобили в годината преди новата генерация на BMW Серия 5 се равняват на 8% или 75 екземпляра. Очакванията на BMW Group са новото BMW Серия 5 да допринесе за значителен ръст на продажбите през 2017 г.

Реализацията на BMW M моделите на българския пазар продължава да се увеличава като BMW Group България отчита значителен растеж на продажбите. През 2016 г. са доставени до клиенти 41 автомобила от популярната спортна подмарка, което се равнява на 6% от продажбите на автомобили с марката BMW. BMW M4 продължава да е най-продаваният модел от М семейството като реализира 34% от продажбите. Следва го BMW X6M с 24%, а BMW X5M заема 18% от продадените автомобили. Моделите BMW M2 и BMW M3 реализират по 10% от продажбите всеки за 2016 г., а BMW M5 и BMW M6 доставят по 2% всеки.

По отношение на задвижването, компанията отчита категоричен превес в продажбите на дизеловите агрегати спрямо бензиновите. Съотношението е 88% към 12 %. Що се отнася до предпочитанията на BMW клиентите при избора на компановка, шестцилиндровите двигатели са най-популярни и реализира 50% от продажбите. Четирицилиндровите редови двигатели реализират 44% от продажбите в страната, следвани от осемцилиндровите агрегати с 4% и трицилиндровите, които заемат 2% от продажбите.

Touring версията на петата серия ще бъде представена на салона в Женева.
Touring версията на петата серия ще бъде представена на салона в Женева.

Цели 82% от клиентите в България залагат на интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive. Тя се предлага в повече от 100 модификации в почти всички моделни серии. Едва 12% вече са онези, които предпочитат класическото задно предаване.

Годишните резултати при марката MINI през 2016 г. показват големия интерес към MINI Countryman, реализирал 31% от продажбите на марката. С появата на второто поколение от модела през 2017 г., както и Plug-in хибридната версия, компанията очаква засилващ се интерес към модела. Следват го MINI 5 врати с 23% от доставените MINI автомобили до клиенти и MINI Hatch с 24%. Делът на продадени автомобили от модела MINI Clubman се равнява на 16%.

10% е ръстът на продадените мотициклети от подразделението Motorrad в България.
10% е ръстът на продадените мотициклети от подразделението Motorrad в България.

През 2016 г. BMW Motorrad отчита ръст от 10% на българския пазар като 53% от пазарния дял на марката в е сегмента мотоциклети с мощност над 1000 кв.см. Сред най-продаваните модели в класа са R 1200 GS с реализирани 38% от продажбите, R 1200 GS ADV с 21% и R 1200 RS с 11%. В класа мотоциклети до 1000 кв.см. най-добре са представени моделите S 1000 XR с 32% от продажбите на BMW Motorrad в сегмента, както и S 1000 RR и R Nine T.