Сделката е най-голямата у нас от дълго време

“Бритиш Американ Табако” (БАТ) купува водещите марки на “Булгартабак” - “Виктори”, “Ева” и GD.

Сделката е за 100 млн. евро, съобщи на среща с медиите Ричард Уидман, генерален мениджър на БАТ Клъстер Централна Европа.

Сделката подлежи на одобрение от Комисията за защита на конкуренцията, което се очаква да е факт до края на годината. След нея БАТ ще се превърне в

основен играч на цигарения пазар

унас с дял от около 40%

Сделката включва и придобиване на дистрибуционната компания ЕЛД - “Експрес логистика и дистрибуция”.

Очаква се след приключването ѝ БАТ да се нареди сред петте най-големи корпоративни данъкоплатци у нас.

“Ние сме ангажирани с българския пазар и сме развълнувани от тази значима инвестиция в страна, която все повече показва, че има светло бъдеще. Тази значима инвестиция демонстрира нашата увереност в перспективите пред България и в растежа на БАТ тук”, каза Уидман.

Придобиването ще включва и активи за дистрибуция и търговия на дребно в България и в по-широкия Адриатически регион, съобщиха още от компанията.

“С нетърпение очакваме да посрещнем нови колеги в екипа на компанията, която преди време бе отличена за “компания на годината”, заяви Мила Маречкова, изпълнителен директор на “Бритиш Американ Табако България”.

Засега не се коментира евентуална покупка на фабриките на "Булгартабак”, вероятно защото БАТ притежава няколко мощности в региона - в Полша, Румъния, Хърватия, Сърбия и Унгария, както и Турция. В световен мащаб компанията е собственик на 44 цигарени фабрики в 42 страни.

БАТ оперира в България от 1993 г. и разви пазарния си дял на 13%.

БАТ е втората по големина тютюнева компания по дял на световния пазар. Брандовете ѝ се продават на повече от 200 пазара, а служителите ѝ в целия свят са над 50 000 души, има наети и индиректно през веригите за доставки на компанията.

БАТ има над 200 марки в портфолиото си, като един на всеки осем при един милиард пушачи по света избира цигарите на концерна, сочи статистика на компанията.

През 2015 г. БАТ е продала 663 млрд. цигари, произведени в 44 фабрики в 41 страни.

В БАТ Клъстер Централна Европа влизат 9 страни: Чехия, Албания, България, Унгария, Косово, Македония, Черна гора, Сърбия и Словакия. Клъстерът продава около 13 милиарда цигари годишно, което се равнява на около 10% от бизнеса на БАТ за Западноевропейския регион.

“БАТ, като една от компаниите с най-широко международно присъствие в света, ще предостави своя дългогодишен успешен опит във водещите световни практики, обучението на служителите и кариерните възможности, корпоративната социална отговорност и иновациите в България”.