Секторът "Земеделие" трябва да носи полза за обществото с качеството на продукта си, заяви по време на форума за иновации в земеделието Георги Гърневски от "Метро България". Поради това иновациите са основно средство за постигането на все по-добро качество.
Веригата от производството до предлагането трябва да е максимално ефективна, за да се предложи продукт, който търси крайния потребител с нужното качество, каза още Гърневски. Рентабилността на земеделието трябвало да е следствие на това, а не основна цел.
Гърневски даде пример, че на изложение в Берлин представители на водещи холандски компании в земеделието заявили, че нямат търпение българското земеделие да се възстанови, за да предостави продукти с истински вкус, какъвто те не можели да предложат.
Нужно е да се използват технологии, които да запазват свежестта на продуктите, например на българския розов домат, за да може той да се предложи с автентичния си вкус на външни пазари, каза Гърневски. И допълни, че моделът на търговия в България е остарял, поради което "Метро" е въвел иновативен подход, който сега се използва и в Испания. По този начин се предлага продукт с нужното качество на потребителите.