В периода май-юни 2017 г. Комисията за защита на потребителите (КЗП) е извършила 10 889 инспекции на територията на страната в туристически обекти, магазинната мрежа и онлайн пространството. За установените нарушения са съставени 782 акта. Тези данни оповести на пресконференция в Националния пресклуб на БТА председателят на комисията Димитър Маргаритов. По думите му са забранени 54 нелоялни практики при продажбата на стоки или предлагането на туристически услуги. 25 вида опасни стоки не са допуснати до пазара или са изтеглени от търговската мрежа.

През този период в КЗП са постъпили над 6 000 жалби и сигнали на граждани, от които над 120 чрез разкритите за летния сезон виртуални приемни по Черноморието.

Маргаритов уточни, че това лято са извършени 3 961 инспекции в туристически и търговски обекти по Черноморието и са съставени 379 акта за различни нарушения. Констатирано е, че в повечето от случаите туристическите услуги не отговарят на степента на категоризация на обекта.

Членът на КЗП Константин Райков допълни, че голяма част от забранените 54 нелоялни практики са свързани най-вече със заблуждаваща информация за цената на продукти (намаления, промоции), както и заблуди при предлагането и предоставянето на телекомуникационни услуги.

Неговият колега Константин Арабаджиев съобщи, че в периода май-август тази година в КЗП са постъпили над 6 000 писмени жалби и сигнали на потребители, свързани с качеството на стоките и с условията на предоставяне на услуги. Във връзка с тях са извършени 2 500 инспекции, при които са съставени 280 акта.

Директорът на Европейския потребителски център - България Игнат Арсенов обяви, че жалбите и запитванията, получени в центъра през летния период (май-август) са се увеличили с 42 на сто спрямо същия период за 2016 г. От тях най-много са за проблеми, свързани с транспорта (основно закъснели или отложени полети, загубен или забавен багаж), като тук повишението е с 29 на сто спрямо същия период на миналата година.