Ондрей Локвенц е завършил Факултета по мениджмънт на Университета по икономика в Прага. Специализирал е в Масачузетски технологичен институт, колежа “Уортън“, колежа „Дартмут“ и колежа „Бъркли“. Притежава престижния международно признат сертификат Six Sigma Black Belt и е действащ член на Американската асоциация по маркетинг. От 2014 г. той заема позицията Директор направление Маркетинг – международни пазари в Профиреал Груп и отговаря за активностите на групата в шест държави, а от юли 2017 г. е и управител на ПРОФИ КРЕДИТ България.
- Какви са световните тенденции в бързото кредитиране през настоящата година и какво очаквате от новата 2018?
- Можем да видим силна тенденция към глобално развитие - по-голямо присъствие на компании, опериращи в различни страни по целия свят, и преминаване към онлайн кредитиране. Расте стремежът към осигуряване на още по-добри възможности за получаване на заем чрез подобрено клиентско преживяване онлайн.
- Профиреал Груп следва тенденцията в глобалното разрастване - тази година тя стъпи и на Филипинския пазар. Каква е визията на компанията за развитие през следващите 3 години?
- Бихме искали да разширим още повече нашия бизнес, особено в Азия - огромни пазари с неудовлетворено търсене и неоползотворен потенциал. Разбира се, да се развиваме усилено в онлайн кредитите. Търсим и интересни възможности в решенията на FinTech индустрията.
- Как се е променил пазарът на бързите заеми в световен мащаб през последните 5 години?
- Това беше сериозна промяна, особено в пренасочването към онлайн кредитирането, което направи процеса на заявяване и одобрение за кредит още по-бърз. Европейските пазари стават все по-наситени по отношение конкуренцията, така че в бъдеще можем да очакваме повече консолидации в нашата индустрия.
- Какъв е настоящият профил на хората, които най-често взимат бързи кредити?
- Отчитаме, че все повече млади клиенти търсят удобството и по-краткия срок за получаване на бърз кредит, спрямо банковия. Все повече клиенти пазаруват онлайн и при този вид пазаруване търсят лесно финансиране на покупките си.
- Променил ли се е профилът на вашите клиенти през годините? Как?
- Разбира се - клиентите днес са по-взискателни и търсят още по-удовлетворяващи ги оферти, докато са в онлайн пространството. Вземането на просто бърз заем не е достатъчно - клиентите търсят сделки с допълнителни ползи. Ето защо в ПРОФИ КРЕДИТ имаме Клуб на добрия клиент – една възможност да изградим трайни взаимоотношения с лоялните ни клиенти и да им предложим по-добри условия.
Пълният текст на интервюто може да намерите на proficredit.bg