Прогнозите са за 100 млн. лева, похарчени за ден
Близо 6 млн. лв. на ден ще бъдат похарчени само за покупка по интернет по време на Черния петък, показват данни на онлайн търговци. Основният интерес към покупката на уреди за дома, телевизори и телефони.
От най-големия онлайн търговец eMAG съобщиха, че само в първите 3 часа след старта на намаленията в 7,06 часа сутринта е имало 561 600 посещения на платформата. Поръчани са били над 121 500 продукта.
Предложените оферти от еMAG обаче се следят под лупа от Комисията за защита на потребителите заради предишни практики на сайта за фалшиви намаления. Проверки на КЗК по сигнали на потребители установиха, че няколко дни преди Черния петък цените се вдигат, а по време на промоцията се обявяват намаления. Заради това eMAG има наложени глоби за общо над 5,2 млн. лева.
Столичанката Евгения Иванова пусна във фейсбук снимка, на която се вижда, че съдомиялна, която в четвъртък е струвала 749 лв., в деня на Черния петък вече се предлага с близо 200 лева по-скъпо. Уредът обаче не е включен в офертите с намаления по време на промоцията.
Друг столичанин - Тодор Иванов, също във фейсбук написа, че цената на пералня от 869 лв. е качена до 1099 лв.
Искам да изкажа огромното си разочарование и отношението към клиентите ви с тези измами с Черния петък, пише мъжът.
НАП проверява “Данте интернешънъл” - оператора на сайта eMAG, след публикация на “24 часа”, че при оборот от над 250 млн. лева за 3 години компанията е платила 0 лева данък в България.
Десетки хиляди столичани отрано започнаха да пълнят големите търговски центрове заради обявените намаления от 70%. Пред моловете през целия петъчен ден имаше големи задръствания от желаещи да пазаруват.
Промоциите най-често използваха луд петък, черен уикенд, розов петък и други названия, тъй като словосъчетанието черен петък е патентовано от “Данте интернешънъл” и другите търговци нямат право да го използват.
Това обаче не им попречи да направят доста високи обороти, а най-търсените стоки са били домакински уреди и дрехи. Предварителните изчисления сочат, че заедно с парите за онлайн пазаруване и оставените суми в магазините в петък са били похарчени близо 100 млн. лева.
Умни светофари край моловете, за да няма тапи
Всички светофари около мол “Парадайз” в София се управляват дистанционно, а продължителността на различните сигнали се съобразява с трафика, за да не стават тапи. Това обясни пред “24 часа” зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев.
По повод оплаквания на софиянци, че излизането от паркинга на мола става много бавно заради светофарите, които пропускат много малко коли, Крусев уточни, че движението в района се наблюдава постоянно от общинския център за управление на трафика. Светофарите били адаптивни и можели да се настройват спрямо моментната ситуация.
Къде в столицата да бъде поставен светофар, се решавало от експерти от различни институции, включително и от КАТ.
“В момента (петък - б.а.) влизането и излизането от мола е нормално въпреки Черния петък. Около всички големи търговски центрове в София има патрули на КАТ, както и на общинското аварийно-спасително звено, които да регулират трафика”, уточни Крусев.