Най-авторитетният новинарски сайт в България – 24chasa.bg, e пораснал с 3,56% спрямо същия месец преди година, сочат данните на Gemius за октомври. Ръст от 3,13% има и при импресиите спрямо предишния месец (отделни страници, които читателите са отваряли).
Най-голям ръст от сайтовете на Медийна група България има при bgfermer.bg (14,66% на уникалните потребители и 43,01% на импресиите), който е най-големият български сайт за агробизнес. Пораснали са също женският сайт mila.bg, бизнес сайтът dotbg.bg (4,05%) и здравният 24zdrave.bg (5,56%).
Рекорден ръст по посещения регистрира сайтът на "24 часа" през септември - 8,43% и 9,57% на годишна база, според данните на Gemius ( Виж класацията за септември на Gemius тук).
За октомври "24 часа" е в Топ 3 на новинарските сайтове.
Реално читателите на "24 часа" онлайн са повече, защото Gemius измерва само българския трафик, а всеки пети в 24chasa.bg, както и в мобилния m.24chasa.bg, влиза от чужбина.
Мобилният сайт на "24 часа" има ръст от 10,72% за септември, което го прави лидер сред новинарските сайтове, които имат собствено съдържание и не купуват трафик.
В статистика на Gemius влизат и читателите на "24 часа" в Instant Articles - 24chasa.bg e и една от първите български медии, които създадоха в началото на годината съвместна новинарска платформа с Facebook, където вече има над 40 000 читатели всеки ден.
Gemius oтчита и най-новата аудитория на "24 часа" - от аналогичната новинарска платформа AMP, която създадохме наскоро с Google, където вече четат над 20 000 уникални потребители всеки ден.
За големия ръст в сайта на "24 часа" има три основни причини:
1. Направихме редизайн на мобилната версия и я обогатихме с още съдържание, включително много видео. Сега мобилната версия на сайта не се различава много визуално от десктоп версията, но зарежда съдържанието по-бързо и е много по-удобна за ползване от мобилно устройство, включително само с една ръка (виж видеото).
2. Създаването на съвместните платформи с Facebook - Instant Articles и с Google - AMP.
2. Глобалната тенденция е до съдържанието да се стига все повече от мобилни устройства. При повечето големи световни новинарски сайтове съотношението мобилни-десктоп потребители е от 50 на 50 до 70% в полза на мобилните версии.
Най-важната причина за неспиращия ръст на "24 часа" е уникалното съдържание, произвеждано денонощно от професионални журналисти, както и марката на медията, която е символ за качествена журналистика.
През 51 онлайн канала се разпространява съдържанието от изданията на Медийна група България (МГБ).
Най-много медийни канали има брандът „24 часа” – общо 10, между които десктоп и мобилни сайтове, фейсбук и туитър канали, както и други мултимедийни платформи.