Всеки четвърти европеец страда от непоносимост към лактозата – млечната захар
Кисели млека и сирена без лактоза са сред иновациите на българската фирма "Еко-Ф". Деликатесите се произвеждат в "Мандра Карабунар", която е собственост на компанията от 1996 г.
Млечните продукти са предназначени за хора с лактозна непоносимост, правят се с различна масленост и са особено предпочитани за диетично хранене и при болни от диабет.
"Непрекъснато допълваме асортимента. Така поддържаме постоянно интереса на клиентите ни в страната и партньорите в чужбина", казва Стефка Борисова, изпълнителен директор на фирмата.
Непоносимостта към млечната захар – лактозата, е най-често срещата алергия в света. В Европа над 25 процента от населението страда от дефицит на ензима лактаза, който е причината дори минимални количества храна, съдържащи млечна захар, да не могат да бъдат разградени от организма. Това предизвиква ферментация и редица неприятни симптоми, като подуване на корема, метеоризъм, гадене и др.
Фирма „Еко-Ф“, която произвежда различни видове краве и овче сирене, кисели и плодови млека с различна масленост и без добавени консерванти, обръща специално внимание на нуждаещите се от диетично хранене. Киселите млека с марка "Карабунар" имат пробиотичен ефект и могат да се консумират от 3-месечни бебета до хора в зряла възраст. Плодовите млека се произвеждат с натурални концентрати. Фабриката преработва 35 тона мляко на ден.
"Еко-Ф“ е сред най-бързоразвиващите се фирми в хранителния сектор и сред водещите в производството на най-качествените български сирена и кисели млека", казва Стефка Борисова.
Това се дължи на качеството на суровото мляко, добивано предимно от ферми, и автоматизираните производствени линии за сирена, кисели млека и кашкавали.
„С Българската банка за развитие работим от 2014 г. и се надявам взаимното ни сътрудничество да продължи“, споделя изпълнителният директор на „Еко-Ф“.
От 17 години компанията е в контакт с най-големите дистрибутори за храни в САЩ, Австралия, ЕС, Близкия Изток, Русия, Азербайджан и Израел. Ежегодно участва със собствени щандове на най-големите хранителни изложения в Кьолн, Париж, Москва и Ню Йорк.