Хората не трябва да чакат на опашка, извозването с коли до пистите е много по увреждащо за околната среда отколкото по електричен път, границите на концесионната територия няма да се променят от заложеното през 2001 г., а дигитализирането на границите ще даде по голяма възможност за контрол от страна на държавата за концесионера.

Това каза министърът на околната среда и водите Нено Димов на кръгла маса за Национален парк "Пирин" и "Ски зона Банско". 

На нея присъстваха някои неправителствени организации, но нямаше представител от екологичните организации. След края на обсъжданията министър Димов обясни, че решение ще се обсъди отново в сряда на редовното заседание на Министерски съвет, като това няма да бъде възпрепятствано от отсъствието на зелените. По думите му това не означавало несъгласие от тяхна страна, а просто липсва на повече въпроси за изясняване.

Министър Ангелкова изрази подкрепата си към проекта: "Министерството на туризма подкрепя това. В тази връзка и водени от разбирането, че трябва да има баланс на различните групи интереси, още миналата година създадохме работна група за развитие на планинския туризъм. Тя продължи дейността си и в началото на този мандат на кабинета „Борисов“ 3. С конкретни предложения са. Министерството на туризма е поставило ключово въпросът за развитието на планинския туризъм. Важно е столицата да се използва от предимството си да има планина само на 15 минути от центъра на града. Ще продължим да работим в тази посока не само с необходимите законодателни промени, за да се улесни изграждането на такива спортно технически съоръжения“. 

Министерството на спорта също застана на страната на Нено Димов. "Алтернативата на втория кабинков лифт е ясна – 130 автобуса в рамките на един час трябва да извозят всички хора. Без да съм специалист е ясно в кой случай ще има повече последствия за природата – кабинковия лифт или 130 автобуса. Очевидно сегашното статукво не отговаря на обществената нагласа, ние сме за изграждането на втори лифт. Има два аспекта – спорта за здраве, масовия спорт, към който трябва да стимулираме обездвижениет си деца, и професионалният спорт. И двата не могат да се практикуват в сегашното състояние, имаме 200 км ски лифтове, в другите има до 2000 км. Как може да се състезаваме с тях, Спорта е най-големият промоутър на една държава като дестинация, тя дава най-бърз контакт на една държава с населението на целия свят, в Банско сме били домакин на 5 световни купи, сега ще има и други. Това е много добра реклама, но всички хора като дойдат и видят тези опащки, това ще има много негативно въздействие за имиджа на България. Трябва да има разширяване на цялата инфраструктура, искаме и писти още да се направят.", заяви министър Красен Кралев.

Мирослав Калугеров, експерт от МОСВ, обясни, че най-важното, което ще постигне новият концесионен договор, е, че ще се определи еднозначно обектът на концесията - нещо, което в стария договор не е постигнато. Има и редица промени в законодателството, които са в несъответствия със сега действащия договор. Заложено е и повишение на концесионното плащане, което ще се извършва на база на постигнатите приходи. Въведени са и нови санкционни механизми, които в момента липсват. Друго освен ски писти и влекове, и то само в туристческата зона няма да се строи. Тази зона е определена като буферна от ЮНЕСКО, което позволява изграждането на нови съоръжения и от тяхна страна. 

"Всякакви спекулации, че държавата ще подари обекти и ще ги даде на концесионера, като общинския път, хижа "Вихрен", станции на ВМРО са несъстоятелни, държавата не може да даде чужди обекти на концесия", категоричен беше Калугеров.

На дискусията беше уточнено още, че все още не може да се говори за последствия върху околната среда, тъй като такъв анализ може да се извърши чак след като се изготви конкретен проект. Незаконни обекти категорично не се включват в договора.