Нов рекорден ръст по посещения регистрира сайтът на "24 часа" през декември - 21,60%, както и 29,77% за цялата 2017 г. - това показват новите данните на Gemius (Виж класацията на Gemius тук). Това е един от най-големите резултати, постиган от създаването на 24chasa.bg, а прогнозата за януари е още по-висока.
С новия си резултат за декември сайтът на "24 часа" се издига с още едно място в класацията на новинарските сайтове, изпреварвайки всички останали.
Към момента 24chasa.bg е вторият най-голям новинарски сайт, като първо място се държи от "Вести", който почти няма свои новини и само препубликува информации от други източници, като разчита основно на трафик, прехвърлен от други сайтове в неговата група.
Реално читателите на "24 часа" онлайн са повече, защото Gemius измерва само българския трафик, а всеки пети в 24chasa.bg, както и в мобилния m.24chasa.bg, влиза от чужбина.
Мобилният сайт на "24 часа" има ръст от 2,80% за декември и цели 259% на годишна база, което го прави абсолютен лидер по ръст сред новинарските мобилни сайтове.
Всъщност силният ръст на сайта на "24 часа" като цяло през 2017 г. се дължи основно на скока при посещенията от мобилни устройства - тенденция, която ще продължи.
В статистиката на Gemius влизат и читателите на "24 часа" в Instant Articles - 24chasa.bg e и една от първите български медии, които създадоха в началото на 2017 г. съвместна новинарска платформа с Facebook, където вече има над 40 000 читатели всеки ден.
Gemius oтчита и най-новата аудитория на "24 часа" - от аналогичната новинарска платформа AMP, която създадохме с Google, където вече четат над 20 000 уникални потребители всеки ден.
В края на 2017 г. "24 часа" постигна друг сериозен успех - интернет гигантът Google реши да финансира със 100 000 евро неговия дигитален проект Smart24chasa - иновативна новинарска платформа за създаване и монетаризиране на съдържание. "24 часа" спечели финансирането от Google в конкуренция с 685 проекта от 29 държави.
За сериозния ръст в сайта на "24 часа" през 2017 г. има три основни причини:
1. Направихме редизайн на мобилната версия и я обогатихме с още съдържание, включително много видео. Сега мобилната версия на сайта не се различава много визуално от десктоп версията, но зарежда съдържанието по-бързо и е много по-удобна за ползване от мобилно устройство, включително само с една ръка (виж видеото).
2. Създаването на съвместните платформи с Facebook - Instant Articles и с Google - AMP.
2. Глобалната тенденция е до съдържанието да се стига все повече от мобилни устройства. При повечето големи световни новинарски сайтове съотношението мобилни-десктоп потребители е от 50 на 50 до 70% в полза на мобилните версии.
Най-важната причина за неспиращия ръст на "24 часа" е уникалното съдържание, произвеждано денонощно от професионални журналисти, както и марката на медията, която е символ за качествена журналистика.
Най-много медийни канали има брандът „24 часа” – общо 10, между които десктоп и мобилни сайтове, фейсбук, вайбър и туитър канали, както и други мултимедийни платформи.
Още един от сайтовете на МГБ – на „Български фермер”, е номер 1 в своя сегмент, показват данните на Gemius за септември. Неговото съдържание се разпространява чрез 5 онлайн платформи.
Всички останали сайтове от групата на МГБ имат ръст през тази година, като при повечето той е двуцифрен.