България ще изразходва около 33 млн. лв. за рекламиране на туризма в страната през тази, 2019 и 2020 г. Това произтича от актуализираната миналата седмица от правителството Национална стратегия за развитие на туризма. Тя заедно с план за действие бяха публикувани в сайта на Министерството на туризма преди дни.
Цялата сума ще дойде от
бюджета на министерството,
като парите вече са разпределени по години и по дейности, личи от екшън плана.
Най-големият разход е за правене на рекламно-информационни кампании, насочени към външни пазари. За това ще отидат 20,9 млн. лв., като най-висока е сумата, предвидена за 2018 г. - 7,9 млн. лв. През 2019 и през 2010 г. за тази цел ще бъдат похарчени по 6,5 млн. лв. За сравнение по това перо разходите на министерството за миналата година са били 1,8 млн. лв.
Следващата по разходи дейност са планираните кампании за насърчаване на
пътуванията на българи
вътре в страната. Те ще струват на министерството по 2 млн. лв. за тази и следващите 2 години. Разходите за тази дейност през 2017 г. също са били 1,8 млн. лв.
В екшън плана е записано, че тези рекламни кампании ще се правят всяка година, като срокът за изготвянето им е краят на предходната. Партньори на министерството по тези дейности ще бъдат туристическите сдружения.
Далеч по-малко разходи са предвидени за редизайн на официалния туристически портал на страната. Той е планиран за провеждане до 31 декември 2019 г., като през 2018 г. това ще струва 500 хил. лв., а през 2020 г. - още 100 хил. лв. Парите също са от бюджета на министерството.
Още по-малък е разходът за обновяване на дипляните и брошурите с реклами на България като туристическа дестинация, които се поставят в основните рекламно-информационни пунктове в страната. Това ще струва само
110 хил. лв.,
които ще бъдат платени през 2019 и 2020 г. Отделно се предвиждат по 30 хил. лв. на година за поддържане на самите пунктове.
Министерството на туризма предвижда да се направи и изцяло нов дизайн на щандовете, с които България участва на световните туристически изложения. Според документа те трябва да бъдат приведени в съответствие с националната бранд стратегия и с брандовете на отделните туристически райони на страната. Пари за такъв редизайн не са били харчени през 2017 г., но през 2018 г. се предвижда държавата да похарчи за това 70 хил. лв., а през следващите две години - по 20 хил. лв. на година.
Предвидени са и 90 хил. лв. за изработване на методология за провеждане на проучвания за
оценка на ефектите от
националната
туристическа реклама
Досега не е имало такъв разход, но според екшън плана такава методология ще бъде изработена през 2019 и 2020 г.