Изцяло новото поколение на всъдехода Volkswagen Touareg бе представено в Пекин. Европейските продажби на популярния кросоувър ще започнат през лятото с два нафтови варианта, напук на дизелгейта и предстоящите ограничения на старите дизели в големите европейски градове.
На старта Volkswagen Touareg ще се предлага с два трилитрови дизелови мотора с мощност 231 и 281 конски сили, а през есента и с бензиновия трилитров и пак 6-цилиндров агрегат с 340 коня мощ. До края на годината пък ще се появи и 4-литров нафтов двигател V8 с турбо с мощност от цели 421 коня и 900 Nm въртящ момент. В Китай ще се продава и хибриден вариант с 367 коня.
Всичките модификации ще са с 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF, задвижване на 4-те колела и електронна система за различни режими на работа. А те са цели шест - от "еко през спортен режим до "индивидуален". Има на разположение и 4 специални офроуд режима, които са налични при поръчка на специалния опционален пакет Off-road Pack. При него освен специалните режими, имаме и увеличен обем на резервоара от 75 на 90 литра, усилена защита на дъното, радиатора, както и 12-волтова батерия.
В основата на туарега е модулната платформа MLB Evo, на която се сглобяват Audi Q7, Bentley Bentayga и Lamborghini Urus. Освен това фолксвагенът разполага и с технологиите на порше кайен, като самоуправляемото шаси. С него при скорост до 37 км/ч задните колела завиват в противоположна посока на предните, което прави всъдехода много по-маневрен в града. при по-високи скорости задните колела завиват в синхрон с предните, което го прави по-стабилен при високи скорост в завои.
Пневматичното окачване пък има нормален и комфортен режим, както и още два офроуд варианта, които увеличават пътния просвет с още 25 или 70 мм.
Всъдеходът може де бъде поръчан и с матрични светодиодни фарове, като всеки от тях се състои от 128 LED елемента, които се управляват независимо един от друг.
Съвременният мултимедиен комплекс разполага с вградена SIM карта eSIM, която работи в 13 страни в ЕС и постоянно поддържа интернет връзка.