"За този кошмарен хотел в Чифлика още не сме получили сигнал от Комисията за защита на потребителите. За отнемане на звезди от категорията чакаме становище от КЗП. Но от 4 април целият хотел е затворен." Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред Нова телевизия. От 10 април към министерството е отворен специален телефон за сигнали за нередности в хотели, тъй като директната връзка с потребители е най-добрият начин за откриване и решаване на проблеми.
Към момента министър Ангелкова вижда проблем с идването на информация от КЗП към ведомството. "Това, което министерството на туризма прави, е категоризацията. След 5 г. се извършва прекатегоризация на хотелие. Но КЗП трябва да ни сигнаизира за проблеми. Изискали сме от КЗП да ни съобщят по какъв точно начин през тези 5 г. се извършват проверките, всички хотели ли се проверяват", добави Ангелкова.
В момента се разработва проект, който да влезе в закона - създаване на туристически инспекторат. "Трябва да има такова звено на контрол, тъй като в момента чакаме друг орган да сигнализира, ако въобще сигнализира", каза още министърът на туризма.
Клиенти се оплакаха от 3-звездния спа хотел край Чифлика, след като получили стая в мазето, нощувка при минусови температури и мръсотия срещу 180 лева на вечер.
Другият добил популярност проблем беше с по-претенциозен хотел във Велинград. Клиентите се оплакват от ниска хигиена в стаите, повредено оборудване и липса на адекватно обслужване. Те смятат, че обстановката не отговаря на изискванията за 4-звезден обект за настаняване и настояват да бъдат компенсирани разходите им.
Туристи се оплакаха от лошите условия – изцапани чаршафи, измъкнат контакт, изгорена лампа, счупен душ и други.
"Надявам се това да са споредични случаи. При 4-звездните и 5-звездните хотели това е първия подобен сигнал. Повечето проблеми са про 3-звездните. За лято 2018 4 и 5-звездните хотели са презервирани на 90 процента, което е сериозен ръст", каза още Николина Ангелкова.