В рамките на пазарна икономика държавата не може да направи много по отношение на цената, призна пред Би Ти Ви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
Той отбеляза, че обяснението може да е както в желанието на търговец и вносител да постигнат по-голяма печалба на гърба на потребителя, така и в наличието на по-популярни и евтини български аналози, промоции и други различия в пазарите по повод това, че част от храните, които ядем в България са с по-ниско качество и по-високи цени в сравнение с тези в Западна Европа, а при 42% - цената е по-висока в България.
Регулация няма и за това, че 1 от 5 закупени продукта има едни съставки на Запад и други – у нас. Това обаче ще се промени и ЕС ще наложи на търговците при разминавания в етикета да не използват една и съща търговска марка.
„Създават се предпоставки потребителят в държава като нашата да бъде заблуден, че купувайки един реномиран продукт, той ще притежава същото качество като в държава по на Запад от нас”, коментира Маргаритов.