Лошо е, ако камионите, които возят стоки в Европа трябва да се връщат на 3 седмици в държавата, в която са регистрирани. Това каза председателят на съюза на международните превозвачи Ангел Траков. 

Това условие, гласувано в пакета за мобилност от депутатите в транспортната комисия на Европейския парламент, стана ясно във вторник сутринта от съобщение на евродепутата Петър Корумбашев, който предупреди, че е рано за фанфари. 

Председателят на съюза на международните превозвачи заяви, че са гласувани три текста, които са в полза на българските превозвачи и че това си е успех. Той е имал предвид отпадането на директивата за командироване за транспортните работници, с изключение на шофьорите, които извършват каботажни превози (т.е возят стоки в рамките на една страна). 

Второто съобразяване с бг превозвачи е това, че шофьорите ще могат да преспиват в кабината на камиона, но на паркинги, които отговарят на определни условия - да има топла вода, топла храна и тн. Тези условия ще се определят по-късно. 

Другият успех, който вижда Траков, е отпадналото изискване шофьорите да се прибират на всеки три седмици. Това условие обаче беше заменено с изискването камионите да се връщат в държавата по регистрация. 

Красимир Лалов, зам.-председател на националното сдружение на българските превозвачи, смята, че гласуваният текст е по-зле отколкото предишния. Преди се искаше да се връща шофьорът, за да не си развали семейството, а сега трябва да се връща камионът. Той изказа дори съмнения за фалшиви новини около твърденията в понеделник за постигнати успехи. 

Колегата му Траков обаче казва, че е постигнат успех, но не и победа. За победата ще трябва да се води диалог за следващите месеци. Траков смята, че за първи път са се убединили българското правителството и българските превозвачи и затова е бил постигнат този успех. 

Тепърва ще се търси решение. Траков предполага, че ще има още подводни камъни в този пакет, който е от 120 страници. Така че превозвачите тепърва ще искат да получат гласуваните текстове.