Българската и румънската страна имат нужда от повече мостове на река Дунав, каза министър Николай Нанков, цитиран от БТА.
Той подчерта, че на базата на реалните трафик данни и на предстоящото изграждане на магистралата Русе - Велико Търново ще е нужна бърза връзка с транспортен коридор номер девет, и това ще бъде изграждането на втори мост до Русе.
Според министъра пътят Русе - Велико Търново може да бъде построен както с бюджетни средства, така и с частни инвестиции. Друга възможност е изграждането да стане поетапно като се включи и новият мост и тунелът под Шипка, като цялостна инвестиция.
През есента ще бъде решено кой от вариантите ще бъде предпочетен. Нанков посочи, че с китайските инвеститори разговорите са в много напреднала фаза, а две от компаниите са проявили голям интерес и техни представители са посетили площадките на обхода на Габрово, цялото трасе, включително и подстъпите към Южна България и АМ "Тракия" в района на Казанлък.
Според него инфраструктурата в Северна България ще бъде приоритетно финансирана със средства от републиканския бюджет. Същевременно параметрите на китайските компании за бъдещи инвестиции са за няколко стотин милиона евро първоначално, до милиард и половина евро за цялата магистрала, каза той.
Министърът подчерта, че е неизбежно изграждането на Северен пътен възел край Велико Търново и допълни, че проектирането е в напреднала фаза. Той посочи, че възелът ще е част от бъдещата магистрала за Русе за да може от там да минава тежкотоварния трафик и да заобикаля Велико Търново.
Министър Николай Нанков заедно с председателя на Парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов и кметовете на Велико Търново Даниел Панов и на Горна Оряховица Добромир Добрев откри ремонтирания със средства от бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура" участък Горна Оряховица - Арбанаси, който е част от пътя Велико Търново - Горна Оряховица.
Това е най-краткият път между двата града, като трафикът между тях е около 7000 автомобила дневно. По-късно беше открит и участък от ул. "Иван Момчилов" в Горна Оряховица, реконструиран със средства от Оперативна програма "Региони в растеж".