Националният борд по туризъм депозира пред премиера, вицепремиерите, шефа на парламента и шефовете на бюджетната и на икономическата комисия предложение, което ще доведе до поне удвояване на средствата за национална реклама зад граница. Това съобщиха от борда след среща с туристическия министър Николина Ангелкова. Предложението е подкрепено от КРИБ, БСК, АИКБ и БТПП.
Идеята е процент от приходите от туризъм за предходната година да се вкарват в бюджета на туристическото министерство и да се харчат само за рекламиране на туризма в чужбина. “Идеята ни е това да е 1%, но предлагаме засега да се стартира с 0,5%. Т.е. ако миналогодишните приходи са били 6,9 млрд. лв., за рекламиране догодина да се дадат 32 млн. лв.”, съобщи директорът на борда Полина Карастоянова.
Тазгодишният бюджет за национална реклама е 14 млн. лв., каза туристическият министър Николина Ангелкова.
Според Карастоянова един от главните разходи за реклама трябвало да бъде създаването на мрежа от представителства в чужбина, главно в отдалечени пазари, които на място да организират кампании. Такива “туристически аташета” липсват засега и тяхната работа по неволя се върши от търговско-икономическите представителства, каза тя.