Компанията има капацитет за производство на над 20 млн. карти годишно

Българска компания има капацитет за производство на над 20 милиона карти за година. Порфолиото на компанията предлага пластики от всякакъв вид - PVC, пластмасови, прозрачни, както и листовки, баджове, покани, менюта, пластмасови табели и други продукти. Това разказва Симона Сребранова - управител на Simonas cards и носител на тазгодишния приз на Fibank за “Най-успешна българка в бизнеса”.

Тя е завършила математика и информатика, но започва работа в съвсем друга сфера - става първият издател на “Авто Билд” за България. Това са и първите стъпки в полиграфията.

След това Сребранова се занимава с бизнес, свързан с персонализация на карти. Това съвпада с откриването на едни от първите банки у нас, които се нуждаят от доставки на карти.

И отправят въпрос към Сребранова може ли да поеме и банковите заготовки. Тя се свързва с чужди фирми и започва доставките. По-късно печели проект за БУЛСТАТ карти.

“През 1997 г. направих първия бизнес план за производство. Представих го в Европейската банка за възстановяване и развитие в Лондон, където го одобриха. Изразиха съгласие за изграждане на завод за производство на карти в България, но за съжаление, дойде кризата и западните партньори стопираха проекта”, разказва бизнесдамата.

Идеята за завод започва да става реалност през 2005 г. Сребранова купува полуразрушена сграда в Кюстендил и успява да получи кредит от Fibank. Проектирането е според изискванията на Mastercard, които издават и сертификат. Малко над година е нужно за нейното завършване.

Първите машини са купени от фалирал завод в Нова Зеландия. Сребранова обяснява, че е успяла с малко средства и много усилия - работата е била денонощна. Практиката на Запад е такъв завод да работи 1 година без клиенти, а българският от първите дни е започнал да продава продуктите.

Капацитетът достига 2 милиона карти на месец или над 20 милиона за година. Бизнесдамата казва, че приемането на България в Европейския съюз е отворило вратите на бизнеса.

Главните фактори за успех били здравата работа, добрият екип и коректен партньор. Fibank ни подкрепи през 2006 г., когато беше много трудно да се намерят ресурси за фирма без история. С тяхна помощ беше изграден заводът. След това винаги са проявявали разбиране. Помогнаха ни за закупуването на машини. Ние сме добри партньори и сме получавали нужната подкрепа, за да се развиваме”, разказва Сребранова и допълва, че работи с банката над 10 години.

Заводът постоянно се модернизира, а от 2013 г. е преминал на новата дигитална технология. Това позволява да се печатат малък брой карти, дори и единични бройки. Така Сребранова намира нова ниша в бизнеса – забелязва, че западните заводи имат огромни производства и техники, но те са предназначени за големи тиражи. “Светът започна да се движи към малките и персонализирани тиражи. Станахме един от малкото заводи, които приемат малки поръчки за изключително кратки срокове”, разказва Сребранова и допълва, че са внедрили услуга “доставка на следващия ден” за цяла Европа. Това ги е направило много по-конкурентни, защото в дългите тиражи по-големите заводи имат преимущество от по-ниските цени, на които закупуват суровините.

Екипът се придържа стриктно към концепцията “да се пази клиентът от потенциални проблеми”, затова те постоянно проверяват дизайна и целия процес. Сред другите тайни на успеха е стриктното изпълнение на срокове, както и това, че всеки клиент на компанията има персонален акаунт мениджър, към когото да се обръща с въпроси.

“Най-успешната българка в бизнеса” работи и по развиване на уеб платформа за търговци и клиенти от всяка сфера. Easybook е платформа, “в която резервирате търсената услуга, като изберете предпочитан обект или служител, който да ви обслужи, или като изберете обекта според мястото и часа удобен за вас. Намираш. Резервираш. Плащаш! Удобно. Лесно. Бързо!”. С нея търговецът получава и допълнителна защита, защото услугите се заплащат по време на резервацията. Сребранова разказва, че все по-често се случва клиенти да запазват часове и да не се явяват, което е загуба за обектите.