Ford започва консултации с партньорите си от профсъюзите и ключови акционери, за да въведе стратегия за цялостна трансформация, целяща засилването на марката и създаването на устойчив доходоносен бизнес в Европа, се казва в официално изявление на компанията.
Стратегията, която е част от световната визия на компанията за предлагане на умни автомобили за един умен свят, ще предлага различни автомобили, проектирани да създават по-дълбока връзка с клиентите на Ford.
В краткосрочен план Ford ще ускори ключови мерки за финансова стабилност и ще намали структурните разходи. Успоредно с това фундаменталната реорганизация ще включва промени в гамата автомобили на Ford, разширени опции и обеми в доходоносните сегменти и подобряване или прекратяване на по-нерентабилните гами автомобили и фокусиране върху пазарите, които не достигат поставените цели.
„Вземаме решителни мерки, за да трансформираме дейността на Ford в Европа“, каза Стивън Армстронг, президент за Европа, Близкия изток и Африка. „Ще инвестираме в автомобилите, услугите, сегментите и пазарите, които най-добре подпомагат дългосрочния устойчив и доходоносен бизнес, създавайки стойност за всички наши акционери и осигурявайки вълнуващи автомобили на клиентите ни.“
Ford започва официални консултации със своя Работнически съвет и партньорите си от профсъюзите и ще работи съвместно с всички ключови акционери, за да осъществи новата стратегия. Бърза доходност и намаляване на разходите - ново начало за 2019 и 2020 година
За да подобри краткосрочните си финансови резултати, Ford ще оптимизира доходността в цялото си продуктово портфолио. Това подобрение ще последва от намаляване многообразието на съществуващите продукти на Ford, оптимизиране на най-доходоносните автомобили и увеличаване на обемите им.
Подобренията в структурните разходи ще се подкрепят от намаляване на допълнителния труд във всички звена – с фиксирано или почасово заплащане. Подобрения в структурата на управлението, обявени през декември, вече са в ход чрез промяна в работната ръка на Ford с фиксирано заплащане в световен мащаб, която ще подобри гъвкавостта на организацията.
Ford цели да постигне намаляване на разходите за работна ръка, доколкото е възможно, чрез доброволно освобождаване на служители в Европа и ще работи в тясно сътрудничество със социални партньори и акционери, за да постигне тази цел.
Бъдещи промени в дейността
Ford обособява три бизнес категории за клиентите си в Европа – лекотоварни, пътнически и вносни автомобили – всяка с ясно очертани цели и специално определени организации. Новият модел на работа ще помогне на организациите да вземат бързи решения, фокусирани върху нуждите на клиентите.
В дългосрочен план, Ford Европа цели 6% марж на печалбата преди лихви и данъци, с възвръщаемост, надхвърляща разходите за капитала за всяка сфера на дейност.
Лекотоварни автомобили: Ford ще продължи да работи върху лидерската позиция на лекотоварните си автомобили в Европа с тясно интегрирани предложения за умни автомобили, услуги и партньорства, предоставящи дългосрочна стойност за клиентите на лекотоварни автомобили. И със сегашната висока доходност Ford е марка номер 1 за лекотоварни автомобили в Европа от гледна точка на продажби, като днес над 1 от 4 продадени автомобила Ford в Европа е лекотоварен модел.
В съответствие с глобалния подход на Ford за финансова стабилност чрез изграждане, партниране или купуване, Ford Европа ще използва взаимоотношенията си – като например успешния джойнтвенчър Ford Otosan и потенциалното сътрудничество с Volkswagen AG – за да подпомогне ръста на лекотоварните си автомобили.
Пътнически автомобили: Ford ще създаде по-целева гама леки автомобили, произвеждани в Европа, фокусирана върху ДНК-то на марката: качество, множество технологии и удоволствие от управлението, с цел да се изгради емоционална връзка с клиентите чрез спортен и прогресивен дизайн.
Всеки модел на Ford от изцяло новия Ford Focus нататък ще включва електрифицирана версия. Това включва нови модели и нови версии на съществуващи автомобили. От Fiesta до Transit ще бъде предлагана опция за мек хибрид, пълен хибрид, плъг-ин хибрид или изцяло електрическа версия, осигурявайки една от най-всеобхватните гами електрифицирани опции за европейските клиенти.
Ford също така ще надгради успеха си в нарастващия сегмент на високопроходимите автомобили в Европа. Продажбите на SUV автомобили Ford, включващи EcoSport, Kuga и Edge, достигнаха рекордни нива през 2018 г. – за първи път надхвърляйки четвърт милион продадени автомобила.
Вносни автомобили: Нишово портфолио от вносни емблематични модели за Европа, което надгражда наследството на марката Ford, ще включва Mustang, Edge и друг SUV автомобил, който ще бъде представен през април, както и изцяло нов напълно електрически високопроходим автомобил, вдъхновен от Mustang, през 2020 г.
Допълнителни мерки за ефективност
Новата стратегия на Ford ще доведе до по-ефективен и фокусиран бизнес. Ключови действия, които вече се прилагат, включват:
Производството в завода Ford Aquitaine Industries в Бордо, Франция, който произвежда малки автоматични трансмисии, ще приключи през август 2019 г.
Започнаха официални дискусии между Ford и неговия Работнически съвет да се прекрати производството на C-MAX и Grand C-MAX в завода в Саарлуис в Германия, тъй като сегментът на компактните мултифункционални автомобили се свива в Европа.
Ford предприема стратегически преглед на Ford Sollers, съвместното предприятие на компанията в Русия. Няколко опции за значително преструктуриране на Ford Sollers се обсъждат от Ford и партньора на компанията Sollers PJSC. Очаква се да бъде взето решение през второто тримесечие.
Ford планира да консолидира седалището си във Великобритания и седалището на Ford Credit Europe в техническия център Ford Dunton в Югоизточен Есекс, за да подобри финансовата стабилност и да създаде технически център, фокусиран върху клиента. Тази мярка подлежи на консултации с профсъюзите и местно одобрение.
„Работейки колективно с всички акционери, нашата нова стратегия ще ни позволи да предложим по-фокусирана гама от пътнически автомобили, създадени в Европа, като същевременно увеличим дейността си в сферата на вносните и лекотоварните автомобили – за по-стабилен и доходоносен бизнес“, заяви Армстронг.
Ford ще предостави конкретни данни за стратегията си през идните месеци след приключване на официалните консултации с Работническия съвет и профсъюзите.