Телевизията ще продължи да

излъчва обективна публицистика,

повече български сериали и

развлекателни предавания

Нова тв вече официално е българска, след като шведската компания “Модърн таймс груп” (MTG) обяви рано сутринта на 22 февруари на сайта си, че е продала “Нова Броудкастинг груп” на Кирил Домусчиев. Сделката трябва да приключи през второто тримесечие на тази година, съобщават още от MTG.

Очакваше се при отварянето на Стокхолмската фондова борса Насдак сделката да бъде обявена и там, тъй като MTG е публична компания и е длъжна да обяви сделката на борсата до 24 часа.

Подписването е

станало късно в

четвъртък

вечерта,

научи “24 часа”.

Прехвърлянето на собствеността подлежи на регулаторно одобрение от страна на Комисията за защита на конкуренцията.

MTG подписа споразумение да продаде своите 95% от “Нова Броудкастинг груп” в България на “Адванс медия груп”, се казва в съобщението на групата. Цялата компания е оценена на 185 милиона евро. За тези пари новият собственик ще получи 100% от “Нова Броудкастинг груп” и 100% от онлайн компанията “Нетинфо”. Това означава, че главният изпълнителен директор на “Нова” Дидие Щосел продава своите 5%. Радосвет Радев, собственикът на Дарик радио, също продава 30-те си процента от “Нетинфо”, останалите 70% принадлежат на “Нова Броудкастинг груп” от 2013 г.

“Адванс медия груп” ЕАД е собственост на “Адванс Пропъртис” ООД, което притежава 117 компании в 23 страни. Те оперират в повече от 10 индустрии, сред които фармацевтика, корабоплаване, пристанищни операции, имоти и енергетика. Групата е собственост на българските бизнесмени, братята Кирил Домусчиев и Георги Домусчиев.

Нова тв с все

повече български

сериали, филми

и развлекателни

програми

Такива са първоначалните планове за развитието на медията на новите собственици, чиято цел по думите им е “Нова” да бъде утвърдена като “българската телевизия”.

“Инвестицията ни в “Нова Броудкастинг груп” е стратегическа за нашия инвестиционен холдинг. Тя ни дава възможност да навлезем в един перспективен и нов за нас индустриален сегмент. Възнамеряваме да продължим успешното развитие на медията, опирайки се на качеството и доказания професионализъм на хората и мениджърите, работещи в групата на “Нова”. Неслучайно медията е водеща в страната”, казва Георги Домусчиев, изпълнителен директор на “Адванс Пропъртис”. По думите му компанията ще поддържа досегашната политика на “Нова Броудкастинг груп” за обективна публицистика, лоялност към зрителите и партньорите, както и високо качество на съдържанието и програмите. “Надяваме се с нашата финансова подкрепа медията да продължи да се развива ускорено и да предлага все по-добър и интересен продукт на зрителите”, казва още Георги Домусчиев.

“Нова Броудкастинг груп” е най-голямата търговска медийна група в България със 7 тв канала и допълнителен онлайн бизнес, който достига до 74% от българското население всеки месец. Компанията генерира 112,5 млн. евро от продажби и 21,8 млн. евро оперативни приходи (EBIT - печалба преди лихви и данъци) за 2018 г. В нея работят 650 души.

MTG навлезе в България за пръв път през 2007 г., инвестирайки в “Болкан Медиа груп” (по онова време собственик на каналите на “Диема вижън” и музикалната тв ММ), придоби “Нова” през 2008 г. и сля двата бизнеса през 2009 г.