Учител по йога решава да стане шоколатиер. Когато питат Красимир защо, той отговаря, че и двамата с брат му много са обичали шоколад като деца и в един момент решават да създадат семейната марка сурови шоколади Rocao.

Това станало преди около 2 години. “Първо с наши средства направихме нещо като работилница в едно мазе. После намерихме инвеститор и съвсем наскоро излязохме на нула и почваме да печелим”, казва Красимир.

Икономическият успех на фирмата “Био Бенямин” ООД е впечатляващ. Въпреки, че е сравнително малка (около 20 човека персонал и малко над 1,2 млн. лева оборот за 2018 г.) и реално работи от 2016 г.,

компанията

изнася

продуктите си

за 27 държави

и отбелязва трицифрен ръст на оборота всяка година.

През 2018 г. са произвели половин милион шоколада, а през 2019 плановете са за над 100% ръст, или 1 милион. Пазарният им дял у нас е доста висок, въпреки че се внасят някои от най-известните чужди марки, а и има и немалко родни производители. Изработват и шоколади за други брандове, които ги поръчват при тях.

Но според Красимир най-забележителното нещо във фирмата е друго – това са самите шоколади. Обикновените шоколади, дори и тези, които са био, минават през термообработка над 160 градуса, която убива много от полезните качества на какаото, а то е едно от най-полезните суперхрани, богата на антиоксиданти и ензими. Така че “Био Бенямин” ООД произвежда суров шоколад.

Освен че няма термична обработка, в тези шоколади

няма и грам

захар

Заместват я със сок от агаве. Така се е появил на бял свят първият български суров шоколад без захар, определян от двамата братя като шоколад от ново поколение.

“На пазара има много шоколади, някои са вече веган, но няма други толкова вкусни и разнообразни шоколади без мляко. Неслучайно няколко водещи компании от Европа вече довериха производството на собствените си марки шоколади на нас”, казва Красимир Бенямин.

Според него тайната съставка на шоколадите им е

многото любов,

с която ги правят

Останалото са 100% органични и от най-висок клас сортове какао и суперхрани, като матча, мака, годжи бери, бяла черница, бадеми, боровинки, спирулина и т.н., без никакво съдържание или следи от мляко, лактоза или глутен.

Най-голямото предизвикателство пред двамата в момента е, че при продължаващите ръстове на производството съвсем скоро ще се изправят пред нуждата

да

индустриализират

част от него

и да увеличат делът и обема на частните марки, които произвеждат за други клиенти. А и трябва да минат на съвсем друго ниво като машини, оборудване, логистика и обслужване на клиенти.

Истинското предизвикателство всъщност ще бъде да запазят сегашния приключенски дух в търсенето на нови вкусове.