Вариантът предвижда обход на Плевен откъм югоизток и връзка с пътя за “Кайлъка”.

По бъдещия обход на Плевен колите ще се движат максимум с 80 км/ч. Толкова е проектната скорост, заложена в инвестиционното предложение, публикувано преди дни от Агенция “Пътна инфраструктура”.

Отсечката трябва да създаде удобна и безопасна връзка между фериботния комплекс “Никопол - Турну Мъгуреле” и магистрала “Хемус”. Целта на инвестиционното предложение е ефективно пътно решение, с което да се изнесе транзитният, извън центъра на Плевен.

Вариантите за решения са разработени при няколко технически изисквания. Класът на пътя ще е втори, габаритът - с две платна за движение с по две ленти с широчина 3,25 м.

Според жълтия вариант началото е преди пътен възел “Балканстрой”. Трасето обхожда югоизточно Плевен възможно най-близо до градските зони, след което минава с мост над входа на природен парк “Кайлъка”, преди да се включи в съществуващия път там. И другите два варианта предвиждат връзка с “Кайлъка”.

По време на строителството на обекта ще се ползват съществуващи пътища, което ще наложи промяна в организацията на движението. При необходимост ще бъдат прокарани временни пътища за транспорт на строителни материали, се посочва в инвестиционното предложение.