Четвъртото поколение на Skoda Octavia, версии седан и комби, ще се предлага с цели пет варината на задвижване: бензин, дизел, метан, лек хибрид и плъгин хибрид. Моделът е наедрял и визуално сиално изменен и ще се прадлага на европейските пазари от пролетта.
Octavia е втория модел на чехите след Superb, който ще има и хибридни версии. Той разполага с бензинов двигател 1,4 TSI със 156 коня и електрически мотор със 75 квт. Заедно те произвеждат обща мощност от 204 к.с. и имат максимален въртящ момент от 350 Нм. Хибридният вариант е оборудван с 6-степенна DSG автоматична скоростна кутия. С капацитет от 37 Ah, осигуряващ 13 квтч мощност, литиево-йонната батерия с високо напрежение позволява движение на автомобила до 55 км само на ток.
Octavia идва и в два варианта eTEC с лека хибридна технология. Когато са оборудвани със 7-степенна DSG, трицилиндровият еднолитров TSI двигател, произвеждащ 110 коня и четирицилиндровият 1,5 TSI с мощност 150 к.с. използват 48-волтов стартов електрически мотор с 48-волтова литиево-йонна батерия. Това дава възможност да се възстанови енергията по време на спиране и да се съхранява в акумулатора. Допълнително предимство е, че двигателят може да стартира по-тихо и с по-малко вибрации.
Octavia е екологична и като G-TEC вариант, задвижвана от природен газ (метан). В сравнение с автомобил, работещ на бензин, Octavia G-TEC на метан произвежда около 25% по-малко CO2, значително по-малко азотен оксид (NOx) и няма частици от сажди. 1,5-литровият TSI двигател с мощност 130 к.с. изразходва 3,4 до 3,6 кг природен газ на 100 км в режим на CNG и 5,4 литра бензин на 100 км в бензинов режим. Общият капацитет на трите резервоара за CNG е 17,7 кг, което дава възможност на автомобила да измине до 523 км. При сегашните цени на килограм метан от 1,40-1,50 лева на килограм, ако се използва само природен газ като гориво, новата Octavia на метан ще гори по около 5 лева на 100 км пробег.
Още 278 км могат да бъдат изминати, когато се възползвате от 9-литров резервоар за бензин, което означава, че Octavia G-TEC може да измине повече от 800 км без спиране за зареждане.
При дължина от 4689 мм хечбекът е 19 мм, а комбито с 22 мм е по-голямо от сегашния вариант на модела. Капацитетът на багажника на Skoda Octavia Combi, който е най-големият в сегмента, се е увеличил още - с 30 литра и вече е 640. Товарното пространство на хечбека е с капацитет от 600 л - с 10 л отгоре.
Новата предна престилка, фаровете с LED светлини, ниската осанка и летите 19-инчови джанти придават на колата модерен и спортен вид, като хечбека изглежда почти като купе.
Skoda е оборудвала новата Octavia с многобройни функции за безопасност и комфорт, които обикновено са запазени за превозни средства от по-висок клас. За първи път в модел на чешката компания се предлага и Head-up дисплей, който проектира най-важната информация директно върху предното стъкло. Многофункционалният дисплей Maxi DOT се предлага стандартно във всяка Octavia, като представя информация на 4,2-инчов екран в до 16 цвята.
За първи път Skoda предлага щадящи гърба седалки като опция. Те се вграждат от ниво на оборудване Ambition нагоре. Иновативните кресла са с електронно регулируема опора на лумбалната област, както и с функция за електрически масаж. Тяхната дължина и височина може да се регулира, а повърхността на седалката да се удължи. Спортните седалки също са опция и са покрити със специална дишаща материя ThermoFlux. Седалките Ergo по-късно ще се предлагат и с луксозното покритие Alcantara и за спортните варианти RS, както и за версията с 4х4 Octavia Scout.
Новата Octavia се предлага с модерни TDI и TSI двигатели, както и значително подобрена аеродинамика, което не само намалява разхода на гориво, но и емисиите на отработени газове. Обработката на газовете SCR, включваща два каталитични преобразувателя, е допълнително оптимизирана. Така емисиите на азотен оксид (NOx), генерирани от дизеловите двигатели от най-новата генерация на EVO, са намалени с до 80 на сто. В резултат на това нафтовите агрегати изпълняват техническите предпоставки за бъдещия стандарт за вредни емисии Euro 6d.
Два бензинови двигателя TSI също са от най-новото поколение EVO и се отличават с лека хибридна технология. Широката гама от силови агрегати с мощност от 110 до 204 к.с. се допълва от Octavia G-TEC, който работи на природен газ (CNG). В зависимост от типа на двигателя, четвъртото поколение Octavia може да бъде снабден с ръчна или DSG трансмисия. Клиентите могат да изберат задвижване на четирите колела, а имат и избор от четири варианта на шасито, включително динамично режим на шофиране.
Освен стандартното шаси Octavia предлага избор от две други опции: спортно окачване, което е с 15 мм по-ниско и шаси Rough Road, осигуряващо 15 мм повече просвет. Динамичното управление на шасито, предлагано като опция, постоянно настройва окачването и амортисьорите и разполага с функция за избор на режим на шофиране. Водачът вече може да променя индивидуални параметри като характеристики на окачването, амортисьорите и кормилното управление или работата на DSG трансмисията, за да отговарят на личните му предпочитания.