Произвежданите в Китай автомобили „Тесла" биха могли да окажат голямо влияние върху местните играчи, заради очевидните предимства на компанията, включително високотехнологична електронна система и много добри показатели, но в дългосрочен план тази конкуренция ще насърчи стабилното развитие на китайския сектор на превозните средства с нова енергия (NEV), смятат експерти.
Във вторник, в присъствието на основателя на „Тесла" Илъм Мъск, в завода на компанията в Шанхай се проведе церемония по пускането на пазара на първите произведени автомобили – Модел 3. Дни преди събитието цената на Модел 3 бе понижена – от 355 800 ($51,225) на 323 800 юана за базовата конфигурация, а с правителствените субсидии за НЕВ, крайната цена спадна до 299 000 юана, предава bulgarian.cri.cn.
„Добрите показатели на Модел 3, заедно с намалената цена и ефективното управление на компанията, са много привлекателни за клиентите и биха могли да създадат голяма заплаха за местните китайски производители на НЕВ", казва У Шъчън, анализатор на автомобилния пазар.
Според „Тесла", 30 процента от частите, използвани в първата партида Модел 3, са от Китай и се очаква това съотношение да достигне 70 до средата на тази година и 100 до края ѝ, според до медийни репортажи.
„С увеличаване процента на използване на местни части, „Тесла" има по-голям потенциал за ново понижаване на цената, което може да предизвика паника сред местните производители", отбелязва У Шъчън.
Въпреки че „Тесла" може да бъде силен конкурент на местните играчи, това също би могло да помогне за подобряване на китайската индустрия за НЕВ возила, според експерти.
Сю Хъи, председател на Beijing Automotive Industry Corp, заяви на неотдавнашна конференция, че автомобилната индустрия в Китай е в процес на фундаментална промяна и „Тесла" може да бъде еталон за местните производители на автомобили. Според него, компанията на Мъск цели да отнеме пазарен дял от традиционните автомобили и да насърчи използването на НЕВ.
В момента китайските производители на този тип автомобили разчитат повече или по-малко на правителствени политики, като например субсидии, което всъщност не е здравословно за развитието на индустрията, казва У Шъчън и добави, че появата на „Тесла" може да предизвика паника сред местните играчи в краткосрочен план, но в дългосрочен това ще помогне на китайските регулатори и участниците в индустрията да преосмислят посоката за бъдещото развитие на сектора.