Кризата с коронавируса удари доверието на германските потребители. Индексът, с който компанията за маркетингови проучвания Ге еф Ка (GfK) измерва настроението на потребителите в най-голямата икономика в Европа, отчита за април равнище от 2,7 пункта, което е спад с 5,6 пункта, предаде ДПА.
Това е най-лошият резултат от май 2009 година, когато финансовата и икономическата криза доведоха до понижение на индекса до 2,6 пункта.
Подобен спад в доверието на потребителите в Германия е без прецедент, откакто през 1994 година се прави проучването, отбелязва ДПА.
Експертът от Ге еф Ка GfK Ролф Бюрк уточни, че компанията му оттегля прогнозата си за нарастване на индекса с 1 процента за 2020 година заради създалата се обстановка, допълва БТА.
"Търговците на дребно, промишлените производители и доставчиците на услуги трябва да се подготвят за рецесия", допълни той.
Надеждна прогноза за потреблението може да се направи, само след като сме в състояние да кажем колко дълго ще се прилагат мерките за справяне с коронавируса, подчерта Бюрк.