Британските туроператори отказват да възстановяват на клиентите си предплатените суми за отменени почивки в срок до 14 дни, както се изисква от тях по закон. Такова обвинение отправи асоциацията за защита на потребителите Уич! (Which!), цитирана от Франс прес. В своя защита браншът изтъква безпрецедентната ситуация, създадена от коронавируса, допълва БТА.

"Поискахме от десетте най-големи британски туроператора и десетте най-големи авиокомпании да обяснят политиката си за реимбурсация. Нито една от тези компании не спази законовите си срокове", посочва в днешно комюнике Уич!.

Въздушният превозвач "Райънеър" (Ryanair) и туроператорите "ТУИ" (TUI) и "Върджин холидейз" (Virgin Holidays) например издават ваучери за анулирани почивки, дори когато клиентите искат да им бъдат върнати парите, е установила потребителската организация.

Държави като Италия, Белгия, Испания, Германия, Нидерландия и Дания временно промениха регулацията си, за да позволят на туроператорите да дават кредит на своите клиенти, а не да възстановяват суми. Британската секторна асоциация "Абта" (Abta) поиска същото от правителството, припомня АФП.